Kommer ni ihåg?

Kommer ni ihåg att jag tidigare berättade om att jag haft en jävla dag då jag totalt blev krossad av någon?

Annars läser ni med fördel
DETTA innan ni fortsätter!

Såhär var det, jag var på intervju för ett jobb och denna person som intervjuade mig visade vara det största anuset jag någonsin skådat!

När jag kom in så börjar han med att fråga var jag jobbar, jag berättar var och det visar sig att en som jobbar där har jobbat på ISS innan(Konkurrent-bolag), varpå denna varelse SKRIKER (Jag pratar om att skrika sig hes) på TONY (Personen heter så som jobbat här på iss)
Jag får tinitus och därefter kommer Tony in (Behöver jag berätta att tony satt längst bort i lokalen så ni föstår hur högt han skrek)

Jag får prata med Tony i tio minuter för fettot säger att han inte hunnit gå igenom mitt CV.
HUR I HELVETE kan han kalla mig på intervju om han inte ens vet vad jag har för kvalifikationer!?

Tony går och jag hoppas på att intervjun ska börja.

Fettot börjar med att säga att han kallat mig på intervju för två anledningar
1) Jag har jobbat med städ förut och eftersom detta är ett städföretag så vet jag vad jag sysslar med.
2) Jag har läst ekonomiska ämnen på gymnasiet (Men har inte ALLA gjort det?)

Sedan fortsätter han med att säga "Men resten ser ju ut som skit"
Jag: Förlåt?
Han: Ja, resten ser ju inte så bra ut, du har ju inte åstadkommit något med ditt liv.
Jag: (Vad är det för jävel jag har hamnat hos?!) jaha?

Vad menar han med det!? jag är 21 år gammal och har jobbat var jävla sommar sedan 2002 och jobbat konstant sedan jag gick ut gymnasiet, jag har t.o.m jobbat extra under min gymnasietid... vad mer kräver han?

En läkarexamen eller?

Nej tyvärr "Herr fetto" jag vet inte hur man utför en trikeatomi!!!

Efter att han klankat ner på mig ett tag så fortsätter han med att säga
"Nu är det din tur att sälja in dig hos oss"

Där sitter jag och känner mig som världens äckligaste människa, en person som inte känner mig har precis värderat mitt liv utan insikt i vad jag haft för mig och detta gör han utan att ens blinka.

Jag börjar berätta om mina för och nackdelar, vad jag kan tillföra till arbetet och mera

Han Avbryter mig mitt i en mening och frågar
"Tycker du om svart ELLER!? jag ser att du har mycket svart på dig"
(Jag hade på mig svarta tights och en grön tunika)

Jag tappar min tråd och tittar på honom, kvider fram ett vaa?

- JA, jag ser att du har mycket svart på dig, men fortsätt.............

(Lyssnar han ens på mig?)

Nu får det räcka känner jag så Jag börjar bre på som fan om hur bra jag är, vilka kurser jag gått (Som jag inte gått alls) vilka grymma resurser och kontakter jag har som jag gärna delar med mig av för företagets välgång..

Han berättar därpå att de inte har plats på sitt kontor i malmö varpå jag skulle fått sitta i Helsingborg, han förklarar att det inte stod i annonsen men att han inte tyckte det var viktigt att ta med för man skulle välja jobbet efter beksrivningen inte placeringen.

(Tänk om man inte kan tänka sig att pendla då? tänk om man inte har bil eller körkort? TÄNK OM DITT AS!)

Jag förklarar för honom att jag ÄLSKAR helsingborg och att jag gärna kör dit och betalar alla kostnader själv och att jag gärna kör tjänster åt företaget i min privata bil.

Jag sitter där och ljuger detta svinet rakt upp i ansiktet!!!

När intervjun lider mit sitt slut så säger han
"Jag skulle vilja se ditt betyg"

-Oj, det har jag inte med mig, det stod det inget om i annonsen och jag fick inte besked på det när du ringde.

- Det är inte mit tproblem, det skulle DU tänkt på. Är man smart nog så fattar man att folk kanske vill se det i slutet av intervjun eller så kan man tänka på att visa det ändå. Men det kan man förståss inte kräva!?

När intervjun till slut var över så sa han:
- Tyckte du det här gick bra ELLER?!(Med sarkasm i rösten)
- Ja, det tycker jag verkligen! svarade jag med ett påklistrat leende samtidigt som jag tänkte att jag mest av allt vile sparka honom på KU*EN om och om igen.

- Jaha, då får vi se vad Tony säger

- Jaså?

- Ja, det förstår du väl? om inte han tycker om dig så blir du inte anställd

- men Tony känner ju inte mig och jag känner inte honom, han vet inget om mina arbetsuppgifter eller prestatoner och vår retaltion är endast på "Hej & Hejdå basis" vi jobbar inte ihop, jag jobbar på ett dotterbolag till iss.

- Spelar ingen roll! Så då får vi se om han har positivt eller negativt att säga om dig. jag måste ju ha en referens.

- Då kan du ju prova med att ringa någon av mina nedskrivna referenser? De vet ju om någon hur jag skött mitt arbete.

- Nej jag föredrar Tony, och sen får vi se om det är till din fördel eller ej.


Jag var totalt förstörd när jag gick därifrån med gråten i halsen, jaghar aldrig avskytt en människa så mycket som jag avskyr honom...

Vilket jävla as!


* Hur kunde han kalla mig på intervju om han bara skulle sitta och dissa mig?

* VARFÖR ville han att jag skulle komma? var jag så pass underkvalificerad så han ville visa mig min plats och genom denna totalt ruttna intervju peka på att jag sa ge fan i att söka sådanna tjänster?

* OM jag nu är så jävla värdelös hur fan kan jag få ett jobb med mer ansvar och fler arbetsuppgifter än den skit intervjun jag var på... Det var ju ett assistensjobb.. helt ärligt!

Jag kommer aldrig förstå meningen med den där intervjun, men en sak är säker, han fick mig att känna mig riktigt rutten och oduglig!


Kommentarer
Postat av: Sanni

Det där låter ju HELT J-A SJUKT! Är det han som är chef på företaget? Om inte så tycker jag definitivt att du ska kontakta någon högre stående där och berätta för denne vad han sysslar med. Så där kan man fan inte göra! Snacka om att inte ha fått nåt på länge..

Vilken Tony är det förresten? Vet jag vem det är? :)

2007-11-01 @ 20:36:51
Postat av: Alexandra

Det är tony som jobbade på sälj, han dansade på högtalarna på kräftskivan och han är väl runt 45-50 kanske. ringer någon klocka?

Postat av: johanna

ewwwwwwwww tony

2007-11-02 @ 17:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback