Ny Inspiration

Varje gång när säsongerna håller på att skifta så får en massa inspiration om saker jag vill göra. Detta sker nästan på klockslaget varje gång årstiderna skiftar från vinter-vår eller sommar-höst. En nyvunnen inspiration om olika saker som jag vill styra upp med mitt liv eller välkommna in i mitt liv. Just denna veckan så fick jag ett så stort sug efter att börja göra smycken igen, så storet att jag nästan tog ut en halv semesterdag bara för att få åka och shoppa pärlor och smyckesdelar. Jag behärskade min impulsivitet såklart. Olika stilar dök upp i mitt huvud och min hjärna höll på att svämma över av ideér. Jag borde kanske egentligen ta fram block och penna för att klottra ner mina små tankar när jag får sånna här "anfall". Jag är också väldigt impulsiv, när jag får mina ideér så vill jag skrida till verket direkt, smida medan järnet är varmt om ni förstår vad jag menar. Jag kan tappa inspirationen lika fort som jag finner den, det är verkligen skit trist. Så det gäller onekligen att smida medan järnet är varmt. Jag längtar efter att få shoppa stora halsdukar, stickade mössor, tummvantar, stickade klänningar i höstens alla möjliga färger! Jag välkommnar höstens svala vindar och lövens färgskiftningar, vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback