"Skit"festligt

Igår åkte jag hem och hämtade en utav mina föräldrars bilar, jag fick ju låna den inför mitt ärende som jag hade idag.
Här ska ni får höra en mycket lustig historia..

Jag kör hem, parkerar bilen under ett träd med väldigt få grenar. Tänker mig inte för med andra ord.
Går upp till lägenheten och livet är väldigt härligt hela kvällen..
I morse går jag ner till bilen, i god tid inför mitt möte.
Där är inte 1, inte 2 heller inte 3 utan 16 FÅGELSKITAR på rutan.
Stora, gröna/vita äckliga skitar... jag gissar på Albatrosser eller något annat större fågelfä...(Hade de inte varit just gröna och vita så hade jag haft svårt att skilja om det varit människa eller fågel, vi pratar STORA)
Jag dör lite inombords men är fortf samlad i mitt yttre.
Sätter mig i bilen och kör igång spolarvätska och torkarbladen.
Vad som händer nu är väldigt roligt, istället för den nuvarande fläckvisa fördelningen av skit så blir nu rutan totalt nersmetad med denna färgglada avföring.
Jag har helt enkelt hamnat i ett crescendo!
Jag sitter stum och tittar på när torkarbladen svischar fram och tillbaka och kletar ut denna otroliga mängd (som i sig är rätt spektakulärt).
Letar efter några servetter i handskfacket, hittar 2... två ynka servetter... sådanna man får på grillen i en liten plastficka med två plastbestick i....
Jag stiger ut ur bilen och tittar omsöm på de små servetterna och omsöom på rutan, servetterna, rutan... Det här kommer F*N inte att gå bra tänker jag och suckar djupt och högt...

Jag har inget val, jag lägger de två servetterna på rutan vid förarplatsen och drar två långa streck genom fågelsmeten.
Sådär, det hjälpte inte ett dugg.
In i bilen, på med vindrutetorkarna igen, denna gången med lite större framgång... det känns som om jag sitter i ett smutisigt akvarie som någon inte brytt sig om att städa på 100år.

Jag börjar bli sen, jag får helt enkelt köra.
Med bajs, överallt.

Det lustiga med hela denna historian, som faktiskt också är det jag fascineras av mest är att fåglarna har CENTRERAT sina "dumpningar" till endast rutan.... ingenting finns på lacken BARA PÅ RUTAN..

Är det bara jag eller luktar det lite som om detta var en planlagd attack?
Kanske inte just mot mig men mot människor i allmänhet...



På min lunch får jag gå ut i balhallen och skölja av rutan med ordentlig slang...

Kommentarer
Postat av: Sanni

Haha roligaste jag läst på länge! :) Klart det var planerat. Fjäderfäna vill ta över herraväldet på jorden, det vet väl alla...

2009-05-14 @ 22:41:58
Postat av: alexandra

jag ser också att min grammatik var helt felfri... haha... jag skriver i talspråk på en del av ställena =)

2009-05-15 @ 08:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback