Old School

Idag åker jag tillbaka sisådär 4 år tillbaka i tiden och flyttar hem över natten.
A ska tvunget se hockeymatchen mellan Tjeckien(?) och Sverige ikväll och vi själv har inte 6:an.

Han undrade om vi inte kunde åka ut till mina föräldrar och titta på den och käka mat där.. visst, det går säkert bra.

Det jag kom att tänka på var att den minst pågår till 22,00 och säkert med härliga förlängningar som följd.... jag ska upp tidigt imorgon (05,20) och jag har ingen lust att komma hem vid 23,30... så vi sover där ute... i gamla flickrummet...
Då kan jag gå och lägga mig vid vanlig tid och A kan komma till sängs när han är färdig med sitt...

"Köp med KEBAB när ni åker ut" sa mina föräldrar när jag försökte förankra idén hos dem... jag tolkar det som ett "det går bra"

Man kanske kan undra VARFÖR jag ens behöver följa med ut till föräldrarna, jo håll i er nu... sitter ni ner?
Jag VILL faktiskt se matchen... MEN jag vill inte bli tvungen att se matchen när jag blir trött


It's a Win Win situation everybody!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback