Efter vikariatet

När mitt vikariat tar slut så vill jag inte bli sysslolös igen, jag minns hur dåligt jag mådde och hur psykiskt jobbigt allting blev.
Även hur ensam jag var på dagarna och hur jag spenderade dagarna liggandes i soffan med chips-smulor på brösten.

Jag fasar för att det ska bli så igen.
Inatt drömde jag att jag blev sparkad för att jag glömt föra in en faktura i vårt system, (självklart är jag detta helt banalt då det skulle upptäckts när vi fått en påminnelse) jag grät och kollegor försökte trösta mig utan att lyckas.
Jag tittade åt sidan och såg att tjejen jag vikarierar för sitter på min plats, jag inser ju att jag fått sparken eftersom hon är tillbaka och inte över någon löjlig faktura.
Jag blir förbannad och svär över min chef, att han ska ge mig den RIKTIGA anledning och inte hitta på något så patetiskt som att jag glömt en faktura och att det i sin tur skulle kostat mig hela min anställning.. jävla as och allt det där..

Nå, tillbaka till vad jag ska göra.
Det är lika bra att förvänta sig det värsta och tror att jag INTE får en förlängning när mitt kontrakt går ut (skulle jag få det så stannar jag ju såklart kvar den tiden).
Jag får oavsett börja söka jobb snart igen, jag räknar även där med ett resultat som ligger under utslagskurvan (ekonomikrisen, marknadsläget och hela den biten).
Eventuellt får jag börja plugga bara för att vara sysselsatt, men vad vill jag då göra och VAD är värt att dra på sig en studieskuld för?

Jag vet inte om allt är drömmens fel men jag har en känsla som kan liknas vid stress.. även om människor runtomkring mig säger "Äh, du behöver inte söka ännu" så tror jag ändå att jag måste göra det.
Mina dagar hos A-kassan börjar ta slut och frågan är hur det kommer bli när jag ska skriva på mig igen, kommer jag då få 80% utav min 75% lön?? typ 2:- om dagen?
Jag har försökt prata med a-kassan men de kör "fack-språket" med mig och jag är om möjligt ännu dummare än när jag ringde till dem från början.

Kanske drömmer jag om något annat inatt och denna känlsan är som bortblåst imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback