Bor ute hos föräldrarna

Jag bor ute i huset där jag växte upp de två veckorna framöver.
Föräldrarna är på semester och jag sitter hund & husvakt.

Än så länge är det ganska mysigt, här är lugnt och tyst.
Vi får väl se hur det låter nästa vecka när jag varit här hälften av tiden, förmodligen låter det annorlunda då...
Så jag passar på att njuta.

Sanni & Anders kommer ut och sover över(?) i.a.f grillar på lördag, det ser både jag & A väldigt mycket fram emot.

Igår slängde jag in hunden i baksätet och hämtade moster i stan, vi åkte upp till mormor som bjöd på mat.
Väldigt mysig avstickare och som vanligt så tar skogsluften det bästa ur en och på vägen tillbaka satt vi båda tysta och lyssnade på musik.

När vi var uppe hos mormor så skulle moster torka bort en smula från hundens kind och märker att det inte alls är en bit bröd utan en fästing som så fint placerat sig på läppen.
Stackars liten!
Och i läppen av alla ställen, brukar de inte leta efter mörka?
När vi kom hem så plockade jag genast fram "fästing-pennan" och tog bort det lilla äcklet!
Kunde inte hjälpa att känna hur det sökte mig när jag tittade närmre på den.. isch..
Helt blodfylld och vidrig...




Snart ska vovven och jag ut och gå en runda och sen ska jag fortsätta plugga, älskar mina lediga måndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback