Min lediga dag

Det känns sådär motiverat att åka till jobbet idag... detta är ju annars min lediga dag... alla måndagar är numera mina söndagar.
Så att åka in till jobbet på en SÖNDAG(?), ni förstår säkert alla hur kul det känns..
Men det är ett viktigt möte som vår ekonomichef vill att jag ska vara med på... jag vet egentligen inte HUR viktigt det är men jag nickar fint och kommer till jobbet 13,00.

Jag går tidigare på fredag istället. Varför inte jobba hela måndagen och vara ledig hela fredagen istället kanske ni undrar?
Enkel anledning, Frukostklubben.... man kan inte gå miste om denna stora och maffiga frukost som finns varje fredag... ett fint substitut mot min annars torra ostmackor...

Så nu sitter jag här, tar en kopp te. lunkar lite... duscha strax och göra mig iordning.. den blir det väl att förbränna lite kalorier liggandes i soffan... en helt underbar start på veckan...

Lite info om helgen som gick?

Fredag: Mötte upp jessica och emma för att gå till Chilli bar & Restaurang. där åt vi gott och tog några drinkar, jag drack en long island och det räckte för min del.. Sen bar det av mot Feagans(stavas det så?) där jag fick smaka på både det ena och det andra.. jag tror jag drack whiskey?
Nåväl, jag VET iaf att jag fick en öl gjord på vete, godaste ölen jag druckit(Öl står annars längs ner på min drinklista)... och någon irländsk cider på 4%... barndricka...
Där var så äckligt varmt så några av oss gick vidare till den nya salsaklubben som öppnat på stortorget.. och eftersom jag ÄLSKAR salsa och har dansat det i några år under gymnasietiden så fick jag bli instruktör...
Efter att ha gett järnet på dansgolvet med diverse ensamdans och pardas så var jag svettig och trött, hemfärd vid 00,30.

Lördag: Vaknade och hade FORTFARANDE ont i halsen (se tidigare inlägg). Salsa var kanske inte helt Geni, såhär när man tänker efter.. kroppen hade nog mer än något annat behövt vila... så jag vigde min lördag åt att gå en promenad med A och sedan ligga i soffan och knapra ipren vs halstabletter. Plus att jag var lite bakis.... men jag förtjänade att må sämre än jag gjorde så jag är ändå glad.

Söndag: Åkte och provade/tittade på bilar, åt lite lunch på ett thai-ställe, åkte ut till föräldrarna för att montera ihop två fotöljer de köpt, tjänade 250 spänn, köpte ett par jeans, A skulle köpa t-shirtar (svarta) men kom tomhänt därifrån för han hade BESLUTSÅNGEST.....
Seriöst, T-SHIRT!!! En svart enkel jävla t-shirt för 49,50:-.
Hur är det ens möjligt?

-Kan vi åka till ett annat H&M?
- Visst, men älskling... jag tror alla H&M har samma utbud på sina "basic-grejer".
-Hmm. ja, okej.. ja, jag får fundera lite...

(Jag himlar med ögonen och vi åker hem)


Sådär, min helg i korta drag..

Ses imorgon!




Kommentarer
Postat av: Sanni

Haha älskar hans beslutsångest :) Du får ta och dra med mig på salsaklubb nån gång!

2009-03-12 @ 22:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback