Glömde

Glömde ju i mitt babbel om Kreml High, Anna och hennes syster att berätta om mina helgplaner.

Fredag: Svensson har fest, ska nog gå på den (A vill inte följa med SOM VANLIGT).

Lördag: Mamma hämtar upp mig 10,40. Jag, mamma, moster & mormor ska åka till Agdas och kika liten, sen blir det väl en lunch på det (varför ska inte du med stora syster?).
När kvällen har kommit så ska Jag & A på middag hos hans föräldrar, jag hoppas på att det resulterar i 1 eller kanske 2 glas vin.

Söndag: Ska träffa Lina för en fika och evetuell film, en slapp dag och jag ska bara njuta av att ligga i soffan med trevligt sällskap.

På måndag ska jag FAKTISKT bara vara ledig, jag ska INTE in och jobba.... detta är ett mantra som jag upprepar för mig själv, för annars kommer jag likt förbannat sitta här igen.....
och för att inte strula med A-kassan mer så gör jag faktiskt rätt i att vara hemma.

Visste ni att de hellre vill att jag är HELT arbetlös än att de ersätter mig för de få timmar jag har för att komma upp till 100%.. det var det sjukaste jag hört!!!

- Du får bara lov att stämpla 75 dagar om du jobbar 75% sen måste du antingen säga upp dig på jobbet eller säga upp a-kassan.

Vad är det för jävla alternativ!!!????
De vill hellre betala HELA min ersättning än en bråkdel, det är ju i princip det de föreslår.
De sitter där och säger att de HELLRE vill att jag säger upp mig helt från mitt jobb är tar några få hundralappar för att klara mitt uppehälle.
Det är ju helt otroligt, blir så arg och mörkrädd på samma gång.

Som när jag ringer och säger "Jag tror jag kan klara mig på min lön, hur säger man upp sig från ersättning?"

-NÄÄÄÄÄÄÄÄ, men inte ska du säga upp dig när du väl kommit "in". Du ska såklart stämpla tills du inte får stämpla längre.

WWHHHAATTT!!!?????



Nä, djupa andetag allihopa.. nu fortsätter fredagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback