Entré & Helg

Igår åkte jag och hämtade A på stortorget vid 15,30.
Han hade varit på syndundersökning inför sin stundande ögonoperation.
Större pupiller fick man leta efter och det såg ganska fräckt ut.. lite halv-läskigt sådär.

Vi åkte till Entré och gick en sväng.
Jag är inte så imponerad som jag trodde jag skulle bli.
Visst, själva byggnaden är ju otroligt ståtlig och vacker och inuti likaså men jag blev inte så överväldigad av butiksutbudet.
Fast, vad hade jag förväntat mig?

Jag är dock väldigt tacksam över att mina två favoritbutiker plus en som jag så sällan hittar har hittat sig en plats där inne
NewYorker, Mango & Deichmann.

Jag kommer besöka dem flitigt, det vet jag redan nu.

Något som också fick ett plus i kanten var det otroligt trevliga utbudet på foodcourten.
Sunset Boulevard som jag saknat sedan mina "glansdagar" i CPH.
Där tog vi lite middag igår och jag njöt av de rostade pommes, inte friterade, ROSTADE... mums!

Även om utbudet var av "normal standard" så kom jag hem med två klänningar.

Vi åkte en sväng inom "kvarn" för att se om de fått in lite nya DVD.
Kom hem med följande:
Sopranos säsong 4
Viva La Bam säsong 1
The Office (Amerikanska versionen) Säsong 1
och humor från yngre dagar Varan-TV

En otroligt rolig historia som jag måste få berätta innan jag avslutar:
En utav sketcherna i Varan-Tv är om ett "polskt högstadie" (Kreml High) och i inledningen så sitter det två skit-fula polskor med blonderat hår och svärtade tänder (av tuggtobak? one can only imagine) som röker och skrattar sådär riktigt fult.
Jag blir ställd och får spola tillbaka en bit, se om inledningen igen.
Är inte det?
JO DET ÄR DET!!!

där sitter min fina Anna med sin tvillingsyster, så jävla roligt!
Jag blev alldeles lycklig och skrattade nog längre än vad sketchen var rolig.
Det är ANNA med syster som är de fula polskorna!!!!!
Jag pausade och ringde genast hem till Anna som såklart var på någon utbildning i tyska landet.. så trist.. jag får hejda min entusiasm i ytterligare några dagar och hoppas att jag inte spricker...

Lättroad utan dess like, men de är bara så jävla fula haha!!!


P.S Anna och hennes syster är inte alls fula i verkligheten (Needless to say) D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback