En hyffsad förmiddag

En hyffsad förmiddag har jag fått hitintills.

Jag ringde till Resursbank för att höra hur mycket jag hade kvar på mitt lån, kände någonstans att det aldirg tog slut och började irritera mig lite över att jag alidrig fick några fakturor.
Funderade på om de inte registrerat min nya adress.

detta är ett axplock av konversationen.

- Hej, jag skulle vilja veta min totala skuld hos Er.

- Då behöver jag ditt kundnummer.

-Jag är ledsen men jag har inte det i ärheten, har inte fått fakturor på ett tag.

- Ditt personnnummer då?

- Absolut, 86xxxx-xxxx

- Då ska vi se, Du har betalat för mycket!

-Jaså? hur mycket är för mycket?

- Ja det är strax över 3,200:-

-Oj, det var inte så lite "mycket" heller.

-Om du vill så för jag över dem på ditt konto.

- Ja tack!


Och hur lycklig är jag inte nu??
Men hur trög har jag inte VARIT?

Det är ju inte så att jag har hur mycket pengar som helst, a-kassan är ju inte generös mot mig direkt..


super korkat, men vilken otroligt underbar present.
Som jag indirekt har gett mig själv.


Känns som om jag sprider pengar runt om kring mig.
Då kan jag ju passa på att berätta följande ljuvliga historia
Härom veckan var jag med jobbet på Chili och åt tapas och drack drinkar.
Jag betalade kalaset med mitt master.
När jag sedan inte fick en räkning med minusbelopp på 255:- så ringde jag och frågade vad som försigick.
De förklarade då att jag även där betalat in FÖR MYCKET och att jag fortf har ett tillgodosaldo på 255:-.
Så mastercard bjöd mig på middag häromveckan, som jag även där indirekt betalade för själv.

Så nu sitter jag och funderar ut små nöjen som kostar runt 3455:-

Några förslag?

(förutom att börja kolla mina räkningar bättre)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback