Ture-turist

Efter att jag & A lämnat Sanni & Anders så åkte vi på lite turist-grejer.

Först ut var kalkbrottet och i sann ture-turistanda så körde jag "Peace-tecknet"


Därefter körde vi mot Höllviken och hittade ett handikappbad som såg inbjudande ut.


Jag kunde inte låta bli, så jag tog av mig mina söta ballerina och gick ner till vattnet.. det var iskallt!


A, med sin beslutsångest (Ska jag eller ska jag inte doppa fötterna?)


Till slut så gick han ner, och bara för att jag skrattade åt honom så skulle han vada längre ut än vad jag gjorde.


Men jag är inte den som är den, jag älskar vatten, även när det är för kallt för att bada så kan jag vara i ett tag.. man vänjer ju sig :) A däremot skrek "Kramp KRAMP!!!"


Så skimrande var aldrig havet- Evert taube har ingen aning om vad han pratar om...


De små söta badhytterna gjorde att jag längtade efter att ha en själv.


Vi tog en promenad ut till piren


På väg ut mötte vi en märklig kille men tänkte inte mer på det 


Som verkade ha skrivit sitt namn i bold?


Det fanns en massa blodstänk på marken som fortf var "färska"


Vi skakade snabbt av oss den obehagliga känslan när vi tittade upp mot skylten bakom oss...


A tyckte vi skulle åka över kanalen till "kanal-kiosken" och hugga oss varsin glass... för min del blev det en mjukglass med turkiskpeppar


Sen körde vi längst kusten mot Trelleborg hemåt. svängde inom Svedala och in på Netto för att köpa sås, potatis och bröd.
I kyldisken stod två filurer och pratade allmänt högljutt om "Ost & Skinka".. det var Syster yster och Lars som handlade inför middagen de skulle ha tillsammans på kvällen.. menyn lät väldigt god!

Sen hem genom bokskogen.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback