Lilian

Lilian (A's svägerska tillika min frisörska) ligger förmodligen inför förlossning as we speak.
Jag vet inte OM arbetet har börjat men vattnet gick inatt.

UPDATE 12,53: Hon fick åka hem igen

Jag fick hålla min arbetskamrats 3mån gamla bebis.
Detta som följer nedan är 100% sant.

Bebisen ligger i min famn och sover djupt, jag kikar på henne när hon håller på med sitt minspel i sömnen och tänker tyst för mig själv "detta skulle jag ju kunna göra"

Bebisen öppnar ögonen och ger ifrån sig ett litet gurglande läte
- Åh, nu gör den något! vad ska jag göra? ska jag sätta henne upp?!(med viss desperation i rösten)

Svar från kollega: Nä, låt henne bara ligga kvar där.

Bebisen somnar in igen och ligger åter tryggt i min något osäkra famn.

Bebisen öppnar ögonen på nytt och ger nu ifrån sig ett något högre oljud som blandar sig med en stor jäspning. det övergår till allmänt gnyende.
- Åh, vad gör den nu?! nu gör den något igen. du får nog ta över!!

Svar från kollega: haha, ja jag ska ta henne. Och sluta kalla Henne för DEN.

Jag hoppas att övning ger färdighet.

Att jag kallade henne Den var verkligen inte min mening(det bara kom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback