Donationsregistret

Donationsregistret, ett register där du kan skriva in dig och därmed godkänner att dina organ kan doneras till behövande.
Jag tycker det är alldeles underbart, tanken på att kunna ge en annan människa liv efter att mitt tagit slut..

Men här kommer ni får höra något lustigt, jag tänker INTE anmäla mig dit..
Anledningen?
En dröm... en dröm om att det var brist på donatorer och att jag skulle ha en väldigt ovanlig blodtyp.
En hemlig organisation som finns där ute i världen för att "hjälpa sjuka och behövande" sätter av efter alla oss som har organ som passar den sjuka individen.
Jag blir dödad och organisationen som bedövat mig med bedövningsmedel som skulle kunna fälla ett fullblod skär ut mitt hjärta ut bröstkorgen... Gärningsmannen som dödar mig i mitt bibliotek framför det antika skrivbordet i maghogny ser på mig medan jag förblöder.. Likgiltlig till sitt yttre men en skymt av triumph glänser bakom de stora svarta ögonen.

Så, av den enkla anledning så tänker jag inte anmäla mig... inte förän jag kommit över drömmen i vart fall... 

Eventuellt låter jag frågan bestå tills jag dör och lämnar mina efterlevande med det enkla beslutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback