Stockholm

Jag har aldirg varit i Stockholm förut.
Har aldrig haft en anledning att åka dit men har alltid velat se staden som så vackert kallas vår huvudstad.

Opera-Anna's tvillingsyster bor där och ska komma ner till Malmö för semester och sedan även utlandssemester.
Eftersom jag bara har ynka 4 dagar semester iår så undrade hon om vi var intresserade av att låna hennes lägenhet när hon ändå är här nere.
Självklart ville vi det och såg det som en underbar chans att få komma iväg lite, miljöombyte.

Så efter diskussionerna fram och tillbaka om vi skulle åka bil, tåg eller flyg så bestämde vi oss för tåg..
Flyg var aldrig riktigt ett alternativ utan det lutade mer åt bil från första början..
När vi insåg att det betydde att vi på torsdagskväll efter jobb skulle bli tvungna att köra i nästan 7,5h för att komma fram (inkl pauser) så var tåg en given vinnare.

992:- T&R blev det per person, jag vet inte om detta var billigt eller dyrt och eftersom jag aldrig åker tåg har har inga tidigare referenser att jämnföra med.. men vi tyckte det var ett OK pris och slog till.

Sedan är väl tanken att vi ska göra en Ture turist och köpa stockholms-kortet där man får fria entréer till 75 olika attraktioner och gratis resor med T-bana, tåg, tram, båt, metro och buss... då kan vi enkelt ta oss runt utan att ebhöva släpa runt på bilen.

Längtar väldigt mycket tills vi sätter oss på tåget på torsdag eftermiddag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback