Jag har tagit MC-Kort

Wiho!!!
Jag är så stolt över mig själv.. jag lyckades göra allting på drygt 2 månader.

Det känns så sjukt bra!!

Nu ska jag bara hitta en hoj också. skinnställ och utrustning har jag redan.
Saknar dock ett par skor och en hjälm (Ganska viktigt)
Har inte hittat någon jag fastnat för ännu.

En liten redovisning för vad saker och ting kostat kanske?

Utbildning:
Körlektioner: 17460:-
Hyra av bana: 1270:-
Teori: 220:-
Uppkörningsavgift (Inkl lån av hoj från skolan för 1200:-): 2700:-

= 21650:-

Utrustning:
Skinnjacka: 3100:-
Byxor: 1895:-
Ryggskydd: 850:-
Handskar: 399:-
Buff: 165:-

= 6409:-

(Preliminära kostnader hjälm: 3100:-
Preliminära kostnader skor: 1200:-)

Totalt Utrustning = 10709:-

Självklart kommer jag försöka hitta en så billig hjälm som möjligt med de funktioner jag vill ha, men 3100:- är min topp.. mer har jag inte råd med..

Det har verkligen kostat så sjukt mycket pengar och jag kan villigt erkänna att jag inte alls hade räknat med att det skulle bli så mycket i slutändan.

Visst, jag hade såklart lagt upp en budget för det hela men plötsligt så tillkom saker som inte alls var med i beräkningarna, såsom banhyran + lån av hoj för uppkörning...
Jag räknade det som såhär
 "Det kostade 800:- att låna en bil för uppkörning, så det akn inte vara mycket dyrare med en hoj".

Så plötsligt fick jag ta utav mina sparpengar som jag sparade undan för att kunna köpa hojen efter jag vart klar.
Har en bitter eftersmak när man tyckte att man hade allting så välplanerat men att man nu måste vänta kanske en månad innan man har råd att köpa hojen.

Jag försöker inte att tänka på det så negativt utan just nu är jag bara glad att jag är klar och att jag ser fram emot när jag får sätta mig på hojen och åka iväg... längtar!
Pengar kommer och går, bättre att göra något man verkligen vill för dem än att de ska ligga på hög i något sparkonto(även om det också är ganska trevligt)


Kommentarer
Postat av: Sanni

GRATTIS!!! Superkul! Vi får väl se när jag vågar åka med dig... :D

2009-07-28 @ 10:36:47
Postat av: Alexandra

Klart du vågar åka med mig, jag kör som en gudinna! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback