Björkudden, bad och sjöslag

Jag är tillbaka på jobbet efter en mysig helg med vänner på Björkudden.
Det visade sig ligga ungefär 1h utanför Varberg mellan Göteborg och Kinna.

Ett nybyggt hus som låg på en bergskant med utsikt över en stor sjö med små uddar i (Vet ej vad sjön hette).
Superfint och väldigt mysigt.
Jag, Lina & Mlemlan delade rum.... de sov nere i underslafen som var 160cm och jag fick äran att klättra upp till överslafen och sova där... kände mig minst sagt vig när man under påverkan av alkohol skulle klättra upp för den lilla stegen och sen krypa på alla fyra för att inte slå huvudet i taket (Som jag ändå gjort ett X antal ggr).

Vi grillade, badade, gick på lång promenad i det otroligt vackra landskapet, spelade sällskapspel när det åskade och regnade, sjöng singstar och drack goda drinkar....
Det var verkligen en soft helg och jag fick gå runt i mjukisbyxor hela helgen... så underbart att inte behöva göra sig iordning och åka iväg i en massa ärende.

Vi badade/duschade t.o.m i sjön.. det kändes verkligen lantligt att gå ner med sin handduk till sjön för att tvätta håret och kroppen.
Inte för att det inte fanns en dusch i det helkaklade badrummet utan för att vi tyckte det var lite mysigare.













Synd att det bara är jag och mlemlan på alla "bad-bilder"...


Det började regna och åska när vi badade så vi fick skynda upp och in i uterummet




Lika snabbt som ovädret kom så var det borta igen




Jag hittade denna bilden på kameran, den har tydligen varit på vift under kvällen.. jag sitter nämligen längst bort på bilden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback