Arbetslös på riktigt

Sådär, den 2 januari var min första arbetslösa dag och jag var på AF och anmälde mig till A-kassan..
De hade någon typ av tävling
"Den som kan säga ARBETLÖS till den som skriver in sig flest gånger vinner"
Kändes som om hon ville gnida in det lite väl mycket....

Jag firade min inskrivning genom att promenera hem, man måste ju bli ekonomisk :)
Tog bara 30-40min så det var ingen lång runda..

Jag har varit på en andra intervju för företaget MECA trevlig personal och ett överlag gott intryck... men tjänsten är bara på 75% och ett mammavik så det känns ganska trist... men vi får se om de erbjuder mig något och då vad lönen blir... så man kan försörja sig för man får bara lov att stämpla i 75dagar enligt a-kassans regeler och sen måste du säga upp dig... jag hatar deras system!!

Jag söker nya tjänster så fort jag hittar något av intresse och jag tänker inte vara arbetslös länge till.. en hyffsat bra inställning?

Ikväll åker jag & A ut till syster med sambo i Börringe och äter gott, lirar lite spel och sover över... ska bli mysigt
Dagen efter åker jag ut till Lene och sätter i extensions på hennes dotter... blir gött med lite extra cash..1000:-

Vi köpte massa Sing Star skivor så jag tror det blir en och annan hes människa som vaknar upp ute hos Syster imorgon :)

Jar jar börjat med ett litet projekt här hemma, om allting går bra så kan det bli en hel del med extra cash som susar ner på mitt konto, men det är bara på uppstartningsstadiet... så jag ger mer info ifall det skulle bli något bra av det hela :)



En liten bild på mig, halloween... gillar sminkningen jag slängde på ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback