Antik soffa

Tillåt mig att berätta en lite historia om min soffa.
Jag hittade den på blocket för nästan 3 år sedan.
Jag & A skulle flytta ihop och jag tyckte vi behövde något...

Denna söta lilla antika soffa hittade jag på blocket för 200 spänn... shysst tänkte jag och vi körde för att hämta den.
Den var riktigt gammal och otroligt välbehållen... väldigt fin..

Vi har haft den nu i 3 år och funderat på att sälja den igen.. för sisådär 200...
Vi drog ut på det och nu när vi flyttade in i nya lägenheten så finns där helt enkelt inte plats... och vi skulle lägga ut den på blocket igår....

Så fick jag ett ryck, jag har alltid funderat på om den inte är värd mer än de 200:- vi gav för den... en ser verkligen ut att vara värd mer...och jag har alltid grämt mig över tanken att någon annan köper den för 200:- och sen fårmycket mer för den på auktion..
Så jag slängde iväg några bilder till Bukowskis igår och de ringde tillbaka idag, direkt på morgonen...
Såhär löd samtalet.

-Hej, jag ringer från auktionsfirman i Malmö.
Du skickade in lite bilder på en soffa igår samt lite information.

- Ja, det stämmer.

-jag ville bara meddela att jag vet precis vilken soffa det är. Jag känner igen tyget, och fötterna.

- Okej?

- Den är från 1800-talet.. närmre 1880. Den är inte svensk utan importerad från Frankrike, och på den tiden var det en stor sak.

- Oj, okej. spännande....

- Vi tar gärna in den för auktion, den verkar vara i gott skick vad jag kan se på bilderna.

- Okej, vad tror ni vi kan få för den?

- Svårt att säga, vi behöver titta närmre på den.. men runt en 2,000:- som utgång... Den är inte svår att bli av med, det är en söt liten sak....så tar vi 16% provision...

- Okej.. så då ska vi bara komma ner med den så sköter ni resten?

- Precis.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är riktigt roligt, jag kände på mig att den var värd mer... och vilken tur att jag inte gick med på att sälja den innan jag kontaktat någon auktionfirma.....

Wiho!!

2,000:- är helt okej pengar... (om den blir såld)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback