Uppdatering

En snabb uppdatering om allt runtomkring.

Jobbet: det går framåt, om än i en mycket långsam takt så går det i.a.f framåt och jag glädjs för det lilla.
Mer kan jag inte göra... jag ställer frågor som en galning men får ändå inga svar.. 

Helgen: i lördags så pillade vi räkor och drack vitt vin, mina smaklökar hade gett upp och allt smakade inget men A försäkrade mig om att det var gott.
Jag passade på att ta en whiskey och det smakade inget, det var inte ens starkt!!
Förstår ni att jag var förstörd!?
Det känns dock bättre idag och jag ber för att det ska vara över...

På söndagen var vi hmma hos Anna & Peter, käkade mat och glodde film.. mys pys helt enkelt..

Igår var både jag & A lediga så vi shoppade lite nödvändiga saker inför kvällens stundande uppsättning av tv-stativ...
A's pappa kom över för att hjälpa oss borra och snickare upp ställningen... vi skulle bjuda på mat så jag lagade något enkelt..
Plötsligt dyker både Lasse OCH maggan upp, så det var bra att jag gjorde extra mycket.
Maggans yoga var inställd..
Nu till det hysteriskt roliga, Maggan och jag står i köket och ömsom håller för öronen och ömsom försöker föra en konversation medan killarna borrar när Ljuset i vardagsrummet dör, ljuset i kontoret dör OCH kylen dör...
De hade borrat sönder en elledning, vi pratar om hela jävla röret!!!!
Rätt åt helvete, rakt in!!
Det första man tänker är "Fan, dog elen i ALLA lägenheter nu?"
Man kikar in i hålet och där hänger två trista avslitna kablar.. vad är oddsen?!

Nåväl, ner till livsen på hörnan, köpa proppar och lyckligtvis så får vi el i allt förutom just det jacket där vi ska ha tvn.. pustar ut..

Vi pratar om de olika alternativen vi har framför oss.
1) Hacka ur en kaka ur väggen och ta hit en elektriker som fixar ihop sladdarna.
2) Dra om elen från ett annat uttag bort till jacket som är dött
3) Skära loss tapeten där eldosan sitter och dra igenom sladdarna hela vägen i väggen..
4) Hänga oss själva

Även om jag mer lutade åt förslag 4 till en början så beslutade vi oss för att prova 3:an..
A och lasse ska trixa under dagen och förhoppningsvis är allt fint och klart när jag kommer hem
Hoppas allt går vägen...


Tillbaka på jobbet igen, jag är förtfarande förkyld och snorig, men det är bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback