Friskförklarad

Jag vågar mig på att säga att jag är frisk.. (Ta i trä) och ska kör igång träningen idag igen, försiktigt i.a.f till en början.
Det blir aerobic kl 19,00.
A är rysligt sjuk där hemma, fast jag vet inte hur jag ska tolka det med tanke på att killar alltid blir så otroligt ynkliga så fort de är sjuka.
Hoppas det går över snart och jag slipper få det igen, vill verkligen inte..

Jag åkte iväg med Annelie på lunchen för att handla på Lithell's fabriksbutik...(Ligger precis runt hörnet) köpte massor med kött till sjukt låga priser.
1kg rostbiff 90:- (till vårt nya fondué sett)
2kg fläskfärs 50:-
1kg fläsk kotlett 40:- (ett helt jävla kilo!!!)
1 whiskey cheddar 50:- (grymt god ost)
2 paket gorumet skinka (pålägg) 8:-/fp.

Jag är ju ändå ganska jävla nöjd med mina inköp med tanke på hur dyrt mat har blivit.
Vet inte om det är som jag reagerar för att jag inte har någon riktig lön (fick dock första lönen idag) eller om det är jag som "lyx-handlat" de senaste gångerna men både jag & A har märkt en stor skillnad.
Det som tidigare var 6 pappkassar med mat för 1500:- är nu bara 4 påsar... så en märkbar skillnad är det ju trots allt.
Och jag är ändå en person som nästan aldrig unnar mig lyx-mat så det kan inte vara det som är "problemet"... jag brukar vara duktig på att jämföra priser, vara realistisk och laga billig men god mat.. se som jag smickrar mig själv..




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback