Your song...

För ett tag sedan (Kanske 4 månader?) så satt jag och en kompis och bläddrade i lite tidningar och började prata om olika ledmotiv till olika serier/filmer, när hon frågar:

- Vilket ledmotiv tror du ditt liv skulle ha om det varit en film?

-Va?

- Ja, alltså vilken låt skulle bäst beskriva ditt liv, såsom det är just nu typ?

-Just nu?

- Mhmmmm

*Funderar*

-Kanske något med Moby.. typ "Why does my heart feel so bad"?

- Sorgligt ju.. varför just den?

- Eller kanske "Natural Blues"? Jag vet inte. Det kändes bara rätt.. som att det skulle vara just den, just nu.. när jag mår såhär

- Okej...

*Efter en stunds tystnad då vi återgick till tidningarna tittar jag upp och säger*

- Fan, det är ju rätt sorligt ändå... att det är den första låten jag tänker på.

-Men ibland är livet inte så jäkla hunky dory.. Det är ju inte så att du känner så alltid?

-Nä, såklart.

- Precis.

- Du då?

-
Just nu? Hakuna Matata utan tvekan...

-Varför då?

- För att vi sitter här och tar det Hakuna matata... Såklart!

-Såklart.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag skulle min "Theme-song" var en helt annan förmodligen Regina Spektor- Fidelity För den är sådär poppig och pigg som jag känner mig just nu =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback