Tre måltider, marknad och målarfärg

I lördags hämtade mamma mig vid 10, därefter hämtade vi upp moster och åkte raka vägen till mormor i Höör.
Syster mötte upp oss där och vi alla åt lite frukost.

En promenad på Höörs marknad med två hundar (Mamma och moster vill säga, de ska stanna i VARJE stånd och "lukta" på alla grejer där är.. även om man vid första anblicken ser att det är ren skit).
Det var riktigt varmt och som tur var så fläktade det ganska bra.. så pass bra att min klänning blåste upp i äkta Marilyn Monroe stil och visade hela rumpan för förbipasserande marknadsgäster.
Det hade nog varit mer sexigt om det inte var så att jag höll på att betala en rulle soppåsar...

Vi åt en snabb lunch hemma hos mormor och sedan åkte jag och syster hem till henne & T för att hjälpa till med målningen i deras nybyggda hus.

Det kommer bli perfekt och otroligt fint!
 

När vi målat en stund så åkte vi hem till Lars & Thomas för att grilla och snacka lite skit inför vad som gäller när vi ska passa huset om 11dgr.

Det blev inte jätte sent men det var som vanligt otroligt mysigt och det känns alltid så avslappnat i deras sällskap.
Så lätta människor att ha att göra med, det är sällan man(i.a.f jag) träffar människor som man tänker "De skulle kunna passa in överallt".
Oavsett så fick vi kikat lite i Thomas släktforskningspärm och det arbetet som kvinnan som forskat lagt ner är otroligt imponerande. 
Hur får hon fram all denna information??
Vi fick en del historia kring Börringe och närliggande byar som också var väldigt intressant.
När vinets rus började tillta så satt jag & Lars och sjöng på lite Evert Taube- visor innan det var läggdax för honom och oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback