Spyor och djävulskap

Igår var en jävla dag.. på flera sätt...

Inte nog med att Dixon spydde i bilen på morgonen (Han spydde inte på vägen hem som tur var) så höll han på med en massa djävulskap när vi kom hem.

Han flippade ut totalt och sprang rundor i trädgården som om hela världen höll på att gå under, kastade sig handlöst i jordhögar, åt gräs, rev upp stora tuvor med mossa som han sedan sprang runt med i munnen.... och jag for efter honom var han än sprang.. och det älskade han ju.. så han blev ännu jävligare..Gjorde tossiga utfall och betedde sig helt enkelt som en tonåring..

Jag tittar bort för två sekunder och när jag vänder mig tillbaka så ligger han och rullar sig i något mörkt...
Jag vet inte vad det var men förmodar att det var bajs från något djur (Rådjur?).. han har klet i ansiktet, på öronen och på halsen...



LOVELY... tänkte jag och hela min värld höll på att brisera när jag insåg att en tvättning plötsligt stod på schemat.

Fram med vattenslangen och på med vattnet... Dixon älskade det... han jagade strålen som for över gräsmattan.. och när han minst anade det så gav jag honom en ordentlig känga med vattnet på de ställena där bajset hade fastnat... då blev han lite spak och sprang iväg någon sekund för att sedan komma tillbaka och jaga strålen som så retfullt for över gräsmattan...
Och så höll vi på ett tag tills han var helt våt och det som såg ut som avföring var borta...



Jag blev så glad när A kom och jag hade en allierad på min sida

Här ser man en bit av huset från trädgården, helt sjukt stort...


Senare på kvällen var han så lugn och fin, han följde med min in i badrummet på kvällen och satt och kikade på mig när jag tvättade av mig sminket och borstade tänderna.

Så jag tittade på honom och sa:
- Vad säger du Dixon, ska vi vara vänner?

Och jag tror minsann jag fick ett litet leende tillbaka...
Antingen betyder det "Det tycker jag absolut att vi ska"
Eller så är han bara full i fan och tänker "Vänta du bara tills du kommer hem efter jobbet imorgon"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback