Hjälmbesvär

Jag köpte ett par mc-stövlar igår på Addemoto i Lund, 1195:- och jag är supernöjd!

Det som dock har blivit lite av ett problem är att jag fortf inte har hittat någon hjälm och efter att ha varit i tre MC-butiker igår och provat hjälmar så insåg jag att det var lättare sagt än gjort.
Det är så mycket man måste tänka på
* material sopm hjälmen är gjord av
* Dubbelt visir så det inte blir immigt
* Hur hjälmen studsar när man kör
* Hur hjärnan ligger inne i hjälmen (Hur den är utformad för att hjärnan ska överleva en krock)

Och mycket mycket mer...

Av alla de hjälmar jag provade igår så satt kanske två bra...
Det visade sig att jag har S nästan XS i hjälmstorlek och den storleken tar de nästan inte in i stitt sotriment.

Jag beställde hem en hjälm från Handelsboden som förhoppningsvis kommer på torsdag eller fredag...
Hoppas bara att denna är bra så jag slipper fortsätta leta!

Det är ju en fördel att ha hjälm om/när vi ska upp och hämta en hoj i Borås på söndag/måndag.


Förlåt om jag tråkar ut Er med MC-snack... har typ inga vänner som är intresserade av det. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback