Update

Jag har varit urusel på att uppdatera bloggen denna veckan (även många andra veckor), lite snabb info hinner jag att klottra ner innan jag måste fortsätta.


Fredags var jag hemma hos Anna. Vi såg Carmen (på franska UTAN text), drack rosé och åt lite snacks till det.

Lördags så Blev det mycket balkongmys under dagen och på kvällen så kom Sandra D och Rille över och med sig hade de den söta vovven Bailey (Shettland sheep dog). vå åt lite ostbricka och drack gott vin, sen skrålade vi ikapp till singstar innan det var dax för dem att åka hem (02,00).

Söndags så åkte jag & A tillbaka till Nilssons i Svedala och kikade på soffan (som vi sen köpte).
Vi ringde till syster och sambo för att höra om de var pigga på lite besök, det var dem.
Vi fick instruktioner om att köpa med oss 5 säckar grov betong och lite fika.
Väl ute hos dem så blev det en massa mys och efter att fikan fått smälta lite så åkte jag och syster och hämtade pizza.
Onyttigt och otroligt gott.
På kvällen kom Jennie och hennes söta hund wilma förbi för att kika på soffan(det blev ingen affär) samtidigt som A's pappa och bror kom för att titta på den senaste Bond-filmen.
Vi satt alla som klistrade och den får ett väldigt bra betyg av mig.

Måndags så kom Sanni förbi för att käka en bit lunch, vi drack ett glas rosé till maten som sedan blev "några glas" i solen.
Vi fyllande till, det kan jag villigt erkänna.
Och som vanligt så blev vi väldigt djupa.
Sannis telefon ringde mitt i allt och hon blev inkallad till jobbet, det kändes väl sådär motiverat (eller klokt) att cykla dit.
Och jag, som väntade på att en kille skulle komma och kika på soffan fick lägga mig en stund.
Jag skyller på solen, 3 glas (halva glas) vin ska inte ha den inverkan på en.
Senare på kvällen så ringde jag Sanni som bekräftade att en liten huvudvärk var på väg även hos henne.

Har en massa bilder från helgen som jag får lägga upp när jag kommer åt kameran.

Jag dricker bara rosé på sommaren, jag vet inte varför men det känns för "lätt" för att dricka på vintern.
Rosé är som cider eller öl för mig, dock med en högre alkoholhalt.
Detta vinet var billigt och bra. En väldigt frisk smak.

"Great with conversations" -  yes indeed...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback