a-kassan

Det är en riktig mardröm att få ersättning av a-kassan.
Inte nog med att jag själv känner att jag inte får något grepp om min situation genom de flera informationsblad de sänder ut (som sen visar sig inte stämma) med olika uppgifter, så har de även själv ingen koll på vad fan som händer.


Jag får andras kassakort hemskickade.
Jag får kassakort hemskickade som redan är ifyllda och dessutom FEL ifyllda.
Jag får tillbaka kassakort som jag själv fyllt i utan någon förklaring till VARFÖR de blir återsända.
Jag får andras ersättningsbesked.
Jag får papper hemskickade om att jag måste göra OM några utav mina kassakort utan bifogat underlag för att kunna göra detta.
Jag får hem besked om att jag måste fylla i bifogat papper... som inte alls finns bifogat.
Jag får hem informationsbrev om att mina ersättningsdagar (75st) snart är slut när jag bara utnyttjat 6 stycken.

Det är alltid med flåset i halsen och hjärtat bultandes i bröstet som jag ringer de j*vla asen och är upprörd, arg och förvirrad.
Vilket jävla klydd de ställer till med, blir så irriterad!

Och så skall JAG ringa för att reda upp DERAS misstag??
Helt otroligt!!

"Äsch, det har blivit fel i vårt system så du kan slänga de papperna"

Ehhh, jaha?

"ja, alltså... vårt system fungerar rätt dåligt just nu"



Ja, vad ska man säga?
Så sitter man där, uppgiven och som så många gånger förr med en stor suck lutar man sig tillbaka på sin stol och väntar på att hjärtat ska sluta slå så fort....
Fortfarande lika förvirrad som när man ringde..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback