Det är måndag (Egentligen tisdag)

Det har blivit höst, fast ändå inte.. jag tycker hela vädret är mycket märkligt...
Vi är i början på Oktober månad och det är 17 grader på eftermiddagarna... på mornarna är det runt 7-9 grader.... och vi är i Oktober?

Jag kan väl (Med risk för att få mothugg) säga att jag längtat efter hösten, dessa stora mysiga halsdukar, stickade klänningar, strumbyxor i alla möjliga färger och former, mössor, hattar, handskar, kappor och fina stövlar... jepp, man kan helt enkelt säga att jag älskar denna årstiden...

Det finns en del som tagit fram goose jackan eller den tjocka dunjackan med pälskrage... skäms på ER!
Visst är det lite kyligt men skärpning, det är inte ens nollgradigt.. inte ens under 5 grader... tycker det ser så sorligt ut bara..

Jag har hittat världens finaste ljusstake (Bortsett från de två Black & Blom jag fick av Sandra motte) det är en stor kandelaber som är tänk att stå på golvet, den når mig över höften och är bara så vacker och romantisk.. den går en del över priset jag anser vara rimmligt för en "Dekoration".. men ni vet hur det är?
När man hittar något som man bara älskar direkt, man tänker på det dagarna efter och känner fortfarande samma känsla. Och när man åker för att kika på den en andra gång så känner man exakt samma känsla ?

Då vet man att det är rätt och jag finner faktiskt priset förmånligt just av den enkla anledningen att jag är förälskad...

---------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback