Bearbetning

Kan inte förstå att jag är arbetslös.... är så otroligt ledsen och förvirrad...
Chefen kallade upp mig till Vd:s rum...
Hjärtat bultade så jag trodde bh:n skulle gå sönder.... vad handlar det om??

"Vi är inte nöjda med din insats så vi tänker avsluta din anställning"

Chock.... vad fan?!

För någon vecka sedan satt jag på min chefs rum och hade ett sk "utvecklingssamtal" och fick bara höra bra saker... några få pekpinnar men absolut inte i den graden som gör att man kan få sparken, typ som "Försök bli lite mer av en problemlösare om folk frågar efter en truck så kolla inte bara på det stället du vet utan försök hitta nya sätt"... man kan inte få sparken för att man inte hittar "nya sätt".. eller?

Jag fick ju nya arbetsuppgifter, skulle få en ny titel.. allt var guld och gröna skogar.. jag skulle hjälpa till att avlasta och det gjorde jag....

Jag förstår ingenting
"jag är så nöjd med dig"
"du fungerar så bra ihop med de andra här"
"du gör det du ska och du gör det ordentligt"
"Jag tänkte att du skulle jobba 50-50 med hyra OCH begagnat"

"du får sparken"

Det hänger lixom inte ihop


I samma veva som kvartsamtalen hölls så kom en tjej tillbaka från sin mammaledighet.. det fanns inte jätte mycket jobb till henne och jag vet att hon några dagar sagt till mig att hon hade lite samvetskänslor eftersom hon satt mer eller mindre sysslolös

Vipps så var jag sparkad.....(borde jag nämna att hon satt på MIN tjänst innan hon blev sjukskriven och gick på mammaledighet? förväxla det inte med att jag skulle suttit på mammavik tjänst utan jag hade en egen heltidstjänst)

Jag vet inte, men det KAN INTE bero på min "insats"

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nåja, jag tänker inte gräma mig utan nu är det nya tag som gäller, jag fick i.a.f gå hem med två månaders lön och jag är inte den som gnäller över att få lön för att inte göra ett smack...

Jag ska slå en signal till arbetsförmedling och berätta att from 31dec är jag utan jobb
Ska också ringa till a-kassan så att de träder in med chash from den 1jan

Och nu ska jag ringa till min chef och be om en massa intyg.... drar mig ganska mycket för att ringa det samtalet, vill inte böla

Kommentarer
Postat av: Jennie

banverket.se ---> lediga jobb. Sista dagen imorgon så skynda! Lust att dränka sorgerna i lite öl imornkväll?

2008-10-30 @ 16:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback