Jaha då var det gjort!

Jag tog tag i det som min chef inte ville ta tag i.

Jag bad om ett samtal...
Jag har snart varit här i 6 månader och jag ville höra hur hon tyckte det gick för mig..

Hon berättade att hon varit nöjd med mig sedan dag 1och tyckte att hon gjort ett utmärkt val när hon anställde mig.
Hon tycker jag passar in och hon tycker jag sköter arbetet mer än väl.
Hon hade inget alls att klaga på sa hon.
Hon vill att jag ska stanna kvar.

Jag förklarade att jag trivs här och att jag mer än gärna stannar.
Jag älskar mina arbetsuppgifter och det finns inget som jag drar mig för att göra.
Det är dock en enda sak som jag finner orättvis och det är att min kollega som varit här 1 år längre än mig har 1,500:- mer än mig i lön för EXAKT samma arbetsuppgifter.


Jag förklarade att jag förstod att jag inte är i position att kräva 1,500:- så vi ligger jämnt eftersom hon har mer erfarenhet och varit här längre MEN jag sa att jag tycker 1,500:- är en alldeles för stor skillnad för mig och att det kommer för alltid vara ett irritationsmoment, då vi gör samma saker.

Det blev diskussion och jag kände mig kluven när jag gick ut från min chef's rum.

Jag förklarade att jag tycker det är orättvist och det var det enda jag ville ha sagt, sen får hon ta ställning till resten...

Jag vet inte vad som händer nu men på fredag nästa vecka är jag Fast anställd

Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

GISSA KÄNDISEN HÄR: http://metrobloggen.se/queenie, och jag länkar till din blogg i 4 dagar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback