Söta Anna & Tummen!!!

Jag har tidigare pratat med Anna om Tummen.. kommer ni ihåg honom??
Ett barnprogram när jag var liten som var galet pedagogiskt, när jag tittar på det idag på youtube tycker jag det är helt lysande...
Med avsnitt såsom "Tummens mamma slutar röka" där mamman får värsta moralpredikan om hur farligt det är och hur man förgiftar sin kropp...att man får problem med att andas och alla andra hemskheter som man inte vill höra när man är barn.... det är sjukt bra barn-tv!!!

Nåväl, tillbaka till handlingen... idag fick jag ett paket av Anna och i ligger TUMMEN!!!!!
Jag svällar över av känslor och nostalgi och bara älskar detta mjukdjur direkt....

Idag när jag tittar på tummen så förundras jag över hur jag kunde tycka det är bra, det är en man som trycker sin tumme mot en bläckdyna och sen på papper där han ritar mun, ögon, armar och ben.. mycket märkligt.. budgetprogram
Men man behöver inte mycket pengar när budskapen är så klara och underbara!!

Klippet kan ni se
HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback