Måndag

Så var det måndag igen.
Under hela helgen har det varit full rulle... jag är helt slut och längtar efter min säng redan....

Fredagen var perfekt! Efter att ha varit bakfull och irriterad och ensam hela dagen så blir man omhändertagen på bästa sätt med en middag som är gjord som för gudar och ett underbart sällskap... Vi var hos Anna & Chrille.... Det blev inte så sent för i slutändan satt jag och nästan gäspade käken ur led...
Anna hade varit en liten smygis och gått för att tatuera sig, så läckert det var!!!
Skulle tagit en bild men så blev det inte...

En fråga till Dig Anna: vad fick dig att välja det motivet? var det för att det är så jäkla snyggt eller finns där något "Mer" bakom?

Jag & A promenerade hela vägen hem från Anna & Chrille det tog runt 45-50minuter men det var nog bra för oss... trots att vi båda var stelfrusna när vi kom hem... bussen skulle inte gå förän vi var hemma ändå.. och taxi ville vi inte lägga pengar på när vi ändå kunde gå... vi har ju vars två starka ben ;)

Vi var i säng strax innan 00,00.. jag var helt slut och somnade nog innan huvudet hade nått kudden....

På lördagen hade jag sagt till A att jag ville sova utan att bli väckt av varken klocka eller katter... vilket jag också fick... riktigt skönt att ligga i sängen med frukost och bra sitcoms på tv... Sedan gick vi ut för att handla inför kvällens besök... Vi var äl ute en timme eller två och resten av dagen så städade vi och fixade med middagen..förutom när vi kom underfund med att vår toalettsits var under all kritik för att underhålla gästers rumpor (Den hade låssnat i låsningen) A åkte iväg till Bauhaus vid 16,00 och köpte en ny som vi tittat på... den var t.o.m på extrapris så vi tjänade någon hundra... perfekt!!
Det blev räkor i chili & vitlöks Aioli till förätt
Limekyckling till middag
Och chokladkaka med marängtopp till efterätt

All mat verkade uppskattad och sällskapet bestod av Sandra & Anders... super trevligt och vi kollade på melodifestivalen under middagen (Eftersom Anders inte ville missa) och sen spelade vi guitar hero III (Som A fick i födelsedagspresent)
Det är så synd att Anders är allergisk mot pälsdjur så kvällen tog slut ganska snabbt.
Både jag & A konstaterade att vi var grymmt imponerade över att han lyckades hålla ut så länge med täppt näsa och allt det där....

Söndagen kom och det vankades kalas. A åkte iväg med sin pappa för att köra radiostyrda bilar.. kvar blev jag alldeles ensam med tårtor och 3,5kg köttfärs som skulle förvandlas till chili con carne....
Stressen var uppenbar redan från start.....
Men det gick bra till slut...
A kom hem senare än väntat och han hade inte ens fått köra en ynka radiobil....
Men allt blev bra när gästerna kom och allt blev ännu bättre när gästerna gick då jag för första gången under helgen kunde slappna av och bara tänka på mig och mitt för en stund...

En väldigt bra helg men det lär dröja någon vecka innan jag ordnar två lagom avancerade saker i rad..
Steka 3,5kg kött var ingen barnlek...

Om någon vill komma hem till oss så får de räkna med varma mackor, chips & läsk...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 Dag kvar...... Längtar & Längtar..

Kommentarer
Postat av: Sanni

Glömde ju säga att det var ett jäkla snyggt dassalock ni hade. Vill minnas att det förra inte var riktigt lika flådigt.. :)

2008-02-25 @ 18:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback