Halli Hallå!

Då var det måndag igen.
Början på en ny start?
Början på något nytt och spännande?

Om inte något av ovanstående så är det i.a.f en början på en ny vecka... en i raden av många...

Ibland blir jag ängslig när jag tänker på vad jag har att "Visa upp" för veckan som gått...
Har jag gjort något speciellt?
Har något hänt som jag kommer att minnas om 5 år eller mer?

Förmodligen inte, det känns på något vis som om man bara går i en cirkel.. som man har någon vecka om året där man kan få chans att göra något oförglömligt, då oftast i form av någon resa eller annat äventyr...

Onekligen ett jävla hamsterhjul!!!

Men det var inte det jag skulle skriva om egentligen.

Vi var och tittade på lägenheten vi lagt bud på igår igen, den känns fortfarande bra MEN där är en jävla massa som måste göras vid.
Jag ser det inte som några problem alls utan tycker snarare att det ska bli kul..(Undrar hur det låter efter någon månad då kaklet till köket fortfarande inte är uppsatt?)
Något som irriterar mig är att tanten som bor där (Att dömma av alla otaliga mängder med bilder på polska metrosystem är hon polska eller bara intresserad av systemet) vägrar ge med sig...
Mäklaren har lovat guld och gröna skogar och självklart så väntar tanten sig en rejäl vinst... Vi har lagt ett bud som är 85,000 under utgångsbudet.. fortfarande INGET...
I november la vi vårt första bud...
Fortfarande inget....

TANT!!!!!( Missförstå mig rätt, hade jag varit henne så hade jag också velat vänta så länge som möjligt)

Jag ska ringa till en dam som ska sälja sin lgh på drottningtorget och vill ha en hyresrätt i centrala malmö.
Hon uttryckte sitt intresse för vår lgh och sa något om "Överlåtelsepengar betalar vi gärna och det kan ju vara kul att ha om man köper eget".. vet inte vad överlåtelsepengar innebär... SANNI, vet du?

Jag behöver ia.f prata med både Akelius och A... Skulle vi få lägenheten så krävs det att vi faktiskt har en plan...
Att vi vet vad som krävs av oss för att få ut all skit ut lägenheten...

Jag ska lägga ut lite annonser på blocket, bli av med lite möbler, vaser, tavlor o.s.v...

Någon som har ett hett tips om var man kan hitta billiga flyttlådor? (Nej tack, inga bananlådor)
Bauhaus har ju 10st för 199:-

Även om man inte får lägenheten så kan det vara ganska nyttigt att göra en rens i förebyggande syfte
Slänga ut allt skit man sammlar på sig... och det är en del...

Jag är en typisk "Minnes person".. allt som har en sentimental betydelse för mig sparar jag...
Det kan vara allt från en liten servett till en möbel...
Men nu räcker det faktiskt!!!

UT MED DET!!!

Något som oroar mig ganska mycket är vad Akelius kommer säga om alla det problemen vi haft med vår lägenhet?
Vad som står i besiktningsprotokollet och vad som Akelius egentligen vet om överenskommelser mellan förra hyresvärden och hyresgäst... förmodligen har allt sådant slängts i sjön och vi får börja om.

Men det får bli ett annat inlägg när jag har mer kött på benen och när jag faktiskt pratat med Akelius

Kommentarer
Postat av: Sanni

Drottningtorgsdamen menar antagligen med överlåtelsepengar att ni mot en reducering av priset för hennes lägenhet ger henne kontraktet på er lägenhet, eller rättare sagt rekommenderar henne som ny hyresgäst till er hyresvärd (som dock kan neka henne att få hyra om de har någon annan de hellre vill ha). Tyvärr för er del är det olagligt att gå med på en sån reducering av köpeskillingen för att tantan ska få ert hyreskontrakt.. :)

2008-02-12 @ 00:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback