Färdig!

Mamma hämtade mig efter jobb och vi åkte för att köpa en burgare (Lina sa att det var viktigt att ha ätit och druckit innan så man inte mår illa om man är känslig).
Vi parkerade och promenerade in i studion, där stank av desinfektionsmedel.. det stack i näsan och mamma säger precis vad hon tänker: Usch vad här luktar!!!

Jag pratar med Liz (tatueraren) och hon skissar upp min tatuering... jag har funderat i över ett år och nu stod jag här, äntligen.. det kändes så rätt...

Hon sa att jag kunde hoppa upp i stolen så skulle hon bara förbereda...
Jag sa att jag helst inte vill se när hon förebereder med alla nålar och skit och gick ut för att titta i lite tidningar..
Då kommer Sanni in som inte vill missa att se mig plågas haha, men det är riktigt bra att se någon bli tatuerad i verkligheten för att se reaktioner och hur allting går till.. Mamma & Sanni tittar i alla tidningar och pärmar och jag går mest fram och tillbaka... väntar och börjar bli nervös...

"Nu kan du komma" säger Liz och just vid den sekunden slår jag bort allt vad nervrositet heter, jag hoppar upp i stolen som hon sedan fäller och hissar upp...
"Då börjar vi, är du redo?" Ja, visst... så kör vi och jag känner hur nålen sticker hål på huden men sen känns det mer som om någon rispar, som om någon karvar i mitt skinn
Det svider, det sticker och det bränner... det gör ont men absolut inget som man inte kan uthärda
Inte en droppe svett
Inte en känsla av illamående

Grimaserar gör jag, men bara när nålen tränger igenom huden och kommer för nära benet... då känns det desto mer... men fortfarande inget som inte går att uthärda, plus att det inte håller i sig så länge.. så fort nålen slutar forsera huden så upphör även smärtan..

Det som gör mest ont är när nålen träffar benet och när hon gjorde skuggningen, vet inte om det beror på att nålen är tjockare...

Det gör inte lika ont som att klämma en finne som sitter någonstans där du har tunn hud, typ vid läppen eller någostans runt området kring ögonen.. det gör inte ens hälften så ont som det gör!!

Bild på tatueringen när hon gjort kantlinjerna och en del av ifyllnaden, nu var det dax för skuggningen och sen den vita färgen
image692

Färgid, lite svullen och en del bloddroppar.. ska bli så kul och se när bläcket lagt sig och allt träder fram såsom det SKA vara... får lägga upp en jämnförelsebild om en vecka eller så när skorpa och tjaffs är borta
image693

Inplastad och insmord blev jag också och jag sov med det på för att skydda mina lakan... kunde känna hur det rann längs med benet all kräm och spray som hon öste på.. blandat med blod då såklart... var gång jag vände på mig under natten kom det en stank av desinfektionsmedel..

Imorse klippte jag upp allt och det hade blivit en liten blodansammling och små torkade blodprickar...
Lägger upp bilden nedanför. Überkänsliga tittare bör ej klicka på bilden...


Vi pratade om min syster som har gjort två tassar på rumpan, hon hade mått illa och allt som hör där till..
Men Å andra sidan så haltade hon i tre veckor efter att hon upptäckt att hon hade fått en fästing på vaden...
Drama Queen....

Kommentarer
Postat av: Sanni

Klart jag inte ville missa ett sånt tillfälle att se dig plågas ;) Den blev riktigt j-a snygg, du ska vara jättenöjd! Snacka om att jag blev sugen på att göra en själv, ska bara hitta rätt motiv. A blev oxå inspirerad så det slutade med att jag fick rita ett keltiskt kors på hans vad med tuschpenna haha :)

2008-02-27 @ 11:17:00
Postat av: Louise

Häftigt! Kunde tänka mig att det var det du skulle göra. Har bara väntat på att få veta vad du "räknade ner till". Ha det gott! Kram kram!

2008-02-27 @ 12:51:17
Postat av: Sandra

Så snygg den blev, min gam! Avundsjuk=)

2008-02-27 @ 14:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback