Alla hjärtans dag

Ännu en dag som är uppbringad av varuhusen.... Hajpen är åter igen kommen och vi alla ska shoppa små hjärtformade chokladaskar, glittriga smycken med hjärtan på, Nallar som sjunger låtar, Rosor som sjunger låtar
 och Blommor i mängder....

Var man än tittar så ser man små fluffiga nallar, rosa hjärtan och glitter så långt ögat kan nå..

Det är tragiskt att vi måste ha en specifik dag att göra något speciellt på, en dag då vi måste fira vår kärlek...
Jag hoppas att kärleken finns där annars också (?!)....

En dag då man ska älska varandra EXTRA mycket?
Då man ska vara extra snäll och extra mysig??

Jag uppskattar rosor och chokladaskar lika mycket som näste man men jag vill inte få det för att någon känner en sorts "Plikt" bara för att det är "Den dagen".

Jag tycker synd om singelmänniskor som får stå ut med denna hajpen som ständigt blir påminda om vad man kan göra för sin partner, vad ANDRA ska göra för sin partner o.s.v... Media har verkligen lyckats än en gång.. vart åt förstorar media upp dagen, nästan en hel vecka innan
"Snart är det Dax"
"7 budget presenter inför alla hjärtans-dag"
"Har du några planer inför hjärte-dagen"
"Hur du billigast firar din älskade"
"Lyxa till det! De 5 bästa restaurangerna hittar du HÄR!"

Den dagen då man enligt media absolut inte ska vara ensam.....


Älska mig lika mycket idag som du gjorde igår och gör imorgon..........
Du är min och jag är din..

Behöver vi verkligen alla nallar och glitter på denna dag?

Jag uppskattar mer en nalle imorgon än jag gör idag...


Trots detta så finner jag mig själv funderande över om man kanske skulle köpa en lite chokladask till närmaste vänner...

Media...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback