Räk-katt!!

Igår tyckte jag att jag skulle lyxa till det lite och plockade fram lite räkor.
Jag satt och skalade de små rackarna och njöt för fullt när jag åt dem.
Någon som blev helt galen, helt crazy var, Nahla... hon stod inte ut med doften.. hon klättrade PÅ MIG, på bordet och upp i soffan och gjorde någon förförisk dans mot räkorna...
Jag skrattade så tårarna sprutade.. jag har aldirg sett henne så sjövild förut... det var en totalt förändrad katt som intog första parkett på soffan för att avnjuta den underbara doften som räkorna förde med sig... hon kunde inte sitta still och jag vet inte hur många ggr hon försökte klättra upp på bordet och den ena tassen åkte ner i skålen för att fiska upp en räka.. och hon gjorde detta med allra största försiktighet... som om jag inte skulle märka om det kom en lurvig tass ner i min skål!?

Jag lät henne lukta på räkorna och hon kastade sig över min hand och tog ett stadigt grepp med tänderna runt dena ännu oskalade räkan och stel som ett vilddjur för att få med sig sitt byte hem!!!
Jag fick snällt skala den och ge den till henne och jag är inte riktigt säker på att hon ens smakade på den utan jag tror hon svalde den HEL



Nahla går in för attack!!!!


Smaskigt värre... min lilla vildkatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback