Pic's från Ön

Hej vänner!
Här lägger jag in några bilder från Saõ Miguel


Innuti någon form av ruin på väg till shoppingcentrat


Gummiträd med världens största rötter =)


Vi gick massor


A hittade något typ av tempel.. där fanns inga skyltar någonstans så vi har egentligen ingen aning opm vad det var


Jag busar bakom en buske


Tittut


Fin grönska och jag kör några moves


Utsikten från hotellet över Ponta Delgada


Utsikt över vulkaner, där finns 250st på ön varav 12st är aktiva


Vackra vyer


Här har lavan runnin en gång i tiden


Wiho!


Ett hotell som övergavs för 22år sedan, alla möbler står kvar som det lämnades.
Samt alla vinflaskor i sina ställ.. har ett rykte om sig att vara ett spökhus..


En jätte krater som bildat två sjöar (Tvillingsjöarna) en som är turkos och en är blå.. synd att det var så mulet den dagen


Vi vandrar längst vulkanryggen och ser ännu mer vackra vyer, bergsryggen har ni till höger på bilden..


Längst den här ryggen (Till vänster) Vandrade vi upp och ner, upp och ner, upp och ner... sen regnade det också.. sådär lagom kul haha


När Vulkanen kolapsat så har huset som fanns bakom grindarna rasat och kraschat mot marken.. kvar finns bara en grind till det som förmodligen varit ett väldigt vackert hus med fin utsikt.. nu är det bara ett stup rakt ner


Typisk hundras för Saõ Miguel, den vaktar korna och har avskurna öron och avskuren svans, påminner lite om en hyena.. när vi satt på en restaurang en kväll så kom det en sådan hund springandes mot vårt bord och A blev jätte nervös och viskade skarpt till mig "TITTA INTE PÅ DEN!!!"
Men jag både tittade och klappade medan A klängde sig fast i sin stol och tittade bort.. haha..  =)


Fler bilder kommer när jag har tid att lägga upp =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback