Pic's Från Ön 3

Här badar jag i ungdommens källa, det ser lite grann ut som ärtsoppa men jag har aldirg kännt mig så ren som när jag steg upp från detta bad.. kanske är det rent psykiskt.. but still
40-50 grader var det också...dirket från bergen... mysigt




Lite fler människor har vågat sig i och mitt ibland dem står jag & A


Detta kallade Azoreanerna för "Djävulens grotta" det är en stor ingång och när man står där så hör man hjärtslag, väldigt spännande.. men det är vattnet nere i grottan som bubblar sakta och ljudet rör sig uppåt.. när det regnar hörs det ännu mer eftersom vattennivån stiger... riktigt tufft men sammtidigt lite läskigt för det lät verkligen som hjärtslag..


Vatten som sipprar ut från vulkanen, två källor precis bredvid varandra men ändå så olika
Den vänstra källan har varmt vatten som är fullt av järn, därav den orange färgen.
Källan till höger har kallt vatten OCH kolsyrat (Från vulkanens gaser) samt med silvernitrat som gör att det är lite silverfärgat på stenväggen
"Agua = Vatten"


Det rök lite här och där när vi var i Furnas


Här sitter jag coh ser lite smålurig ut


Ser ni huvudet nere i grottan till höger, det är A !!


Här sitter jag med en sliskig drink, vodka melon och sprite.. perfekt att ha på balkongen på eftermiddagen


A försöker se viktig ut, efter bilden togs så hällde han ut hela sitt glas på balkonggolvet och det blev otroligt klistrigt..
(Vet inte varför han håller sig om K**EN)


Bubblel och fia med knuff, snacka om riktig semester ;)


Stefan & Anna som vi träffade där nere som bodde två balkonger bort, vi hyrde även bil ihop med dem en dag.
Här är vi ute och käkar på Colegio 27 där de hade liveband som spelade salsa, underbart.. och efter några drinkar så satt vi alla och sjöng med i texter som vi aldirg hört innan, ganska lustigt =)


Jag & AColegio 27. Jag med min Casablanca i handen.. smarrig som få!!
JÄTTE frissigt hår!!! Men vad ska man göra i den luftfuktigheten?
Det är bara att le och vara glad =)


Ett vattenfall inne i djungeln..  även detta fullt av järn


Denna solsymbol hittade vi på ett utav husen där nere.
Den har ju inte alls samma betydelse som när hitler "Lånade" den för sitt.
Men man får ändå lite rysningar när man ser den så.. bara sådär


Detta blev vi serverade till middag en dag.
Rätten kallas COZIDO är består av mat som man slänger ner i en kittel.
Man gräver sedan ner kitteln i marken där vulkanen är som mest aktiv, ångorna från vulkanen stiger genom marken och sakta men säkert kokas maten.
Kitteln ligger nergrävd i ca 6-7 timmar innan den serveras.
Jag var otroligt skeptisk till det från början men tänkte att "When in rome" och stoppade hela munnen full.. det smakade helt ok visade det sig.. några saker var godare än andra men overall en hyffsat bra middag...
Främst var det något nytt och spännande =)


En lapp som vi hade på rummet där vi kunde fylla i ifall vi ville ha något tvättat.. vi tyckte det var otroligt komiskt att man kunde få 1 hora för 5 euro... helt ok pris eller vad säger ni??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback