Sweets For My Sweet..

Jag ville bara ta tillfället i akt att prata om min Syster...

Min syster är den enda syster jag har, det är sant.
Och jag vill faktiskt våga mig på att säga att hon är den bästa syster jag någonsin skulle kunna få...

Och trots att hon tvingade i mig saketter när jag var liten (Trots att JAG hatade) för hennes egna nöjes skull, så älskar jag henne...

Och trots att vi skildes ett tag under min uppväxt (Vem vill umgås med en 10 år yngre liten fis till syster när man är ungdom? bor i stan med sin pojkvän och har andra intressen?) Så har vi hittat tillbaka med varandra

Och nu är vi i "Samma ålder"..
Jag kan följa med ut
Vi kan prata som två vuxna och ibland som två barn
Vi kan förstå och relatera till de saker som händer i varandras liv på ett helt annat sätt eftersom vi ligger på samma "nivå"

Och det är SSÅÅÅ skönt!

När jag har haft det jobbigt så har jag alltid vetat att jag kan prata med henne...
Annars i vår familj så är vi väldigt Hysch, hysch. 
Då käns det skönt att veta att jag har mitt eget "svarta får", någon som inte är som "De Andra".. någon som jag vågar men främst KAN prata med utan att det ska sopas under mattan..

Vi har inte setts på ett litet tag nu och jag saknar henne, jätte mycket.. jag vill veta vad som händer med
* Jobb
* Liv
* Funderingar
Och pojkvän.....

Vad händer med denna mysteriets man?
Han som träffat alla dina vänner men inte din familj...
Han som verkar få dig att sväva på små moln...

Vad fan är det för jävla typ egentligen!!!???

I vilket fall som helst så vill jag berätta att jag är så stolt över henne, min alldeles egna syster!
En syster som jag tack och lov slipper dela med någon, som jag slipper fajtas med uppmärksamhet från Andra syskon..
Jag behöver inte kämpa för hennes uppmärksamhet för jag vet att hon tycker om mig

Känns rätt gött att slippa tävla om det också, som med allt annat i detta fördömmda Rat Race till liv...

Så Med detta inlägg vill jag bara konstatera följande:
* Min syster är en stor förebild för mig
* Min syster är en Kämpe
* Min syster är en god lyssnare
* Min syster är Smart
* Min syster är Rolig
* Min syster är omtänksam

Men viktigast överallt:

* Min syster är MIN syster

En utav de saker jag uppskattar riktigt mycket med henne är att hon är ÄRLIG (på gott och ont såklart, för ibland har det faktiskt gjot jävligt ont..) för i slutändan så vill jag hellre att någon är ärlig mot mig än att någon sockersötar allt som händer runtomkring...

Kanske ett alldeles för snuttigt inlägg för att vara "Alexia Style"

Men mina kära läsare får faktiskt förstå att man inte kan vara hård som sten alltid...

Så för dessa minuterna så lämnade jag min "Stiff upperlip attityd" och kom ner på jorden för att skriva något från hjärtat...

Njut!

Kommentarer
Postat av: Sanni

8 st inlägg idag! har ni inget att göra i den där överdimensionerade telefonkiosken du jobbar i? :)
syrror är väldigt bra att ha, har oxå turen att ha fått ett riktigt praktexemplar! kram på dej ;)

2007-09-04 @ 22:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback