Hund & Husvakt

Hela helgen har varit lugn, lugn och lugn....

Långa promenader i solsken och kyla har varvats med god mat och shopping (Självklart så shoppar man, vi tog oss in till stan)

Jag tror inte jag ätit så jäkla mycket onyttigheter på hur länge som helst!
Chips & Dippa
Vi bakade chokladbollar
Vi gjorde egen pizza
drack massor med läsk och mycket, mycket mer.

En väldigt bra helg!
Så förutom att jag tvingas spendera hela jäkla veckan där ute på det skitstället så är det bra!
Ska vi ta upp några problem?.. sådär bara för skojs skull?

1) Vi får ej lov att duscha där ute eftersom röret läcker vilket resulterar i översvämmning i badrummet (Till saken hör ju att det bara finns 1 dusch i hela huset)
2) Vi får ej lov att tvätta händerna i den ena vasken eftersom även där är röret sönder och det rinner ut över hela golvet
3) Får helst ej tvätta tvätt i tvättmaskinen eftersom den när som helst kommer gå sönder (Detta skiter jag i och tvättar ändå, tvingas jag bo där ute i en vecka så ska jag i.a.f ha rena kläder)

Och jag har ÅNGEST på allt detta, över att jag lämnar hunden ensam så många timmar...

idag har jag lyckats ragga skjuts och det är ju bra men då återstår 2 dagar som han kommer få hålla sig i över 11h

För att mamma & pappa ska förstå att MAN TÄNKER PÅ SÅDANT INNAN MAN ÅKER PÅ SEMESTER så hoppas jag att han både kissar och bajsar inne!!!

Min syster har erbjudit sig att gå ut med hunden en dag, men hon slutar ju också vid 16,30 så vad hjälper det?

Inatt sov jag så jäkla illa just för att jag inte visste hur jag skulle göra med hunden... jag kom nog inte till sömns förän vid 02,00 och upp igen vid 06,00
(Fast jag låg vaken och skruvade mig sen 05,00 eftersom A gick upp då och larmade i ALLT han kunde hitta!!!)

Alternativet är ju att A tar med honom på jobb, de har en liten hundbur där som han kan ligga i, eller så får han ligga i bilen. Då finns i.a.f mörjligheten för A att gå ut med honom på sin lunch.
MEN nu jobbar A 12h om dagen.. 06-18 och hur kul är det för zeb att ligga i en bil den tiden ELLEr i en liten hundbur inne på kontoret??

Alla alternativ är skitdåliga rent ut sagt, och jag vägrar ta semester bara för att mina föräldrar inte behagar ordna sådant innan de reser....

Men min moster, det är en pärla! En riktig klippa i vinden...
Hon erbjuder sig att gå upp till våra katter och ge dem mat under veckan då vi är i bara, för då slipper vi åka in till Malmö i onödan.
Och en sak ni ska veta om min moster är att hon inte har körkort så hon måste ta sig på cykel eller åka buss och det är onekligen en ansträning.. det känns skönt...

Fast nu när vi ÄNDÅ måste åka in var & varannan dag för att duscha så spelar det ingen roll....
Jag duschar mitt hår i vasken (Efter att jag sanerat den såklart) men efter flerfaldiga försök så kan jag konstatera att jag EJ rymms i vasken, varpå jag får åka in till malmö för en dusch...

Någon som har lite tid över som kan tänka sig att för några hundra riksdaler, ta sig ut till mina föräldrar och gå ut med ögonstenen under dagen? där finns 200:- (Kanske mer) att vinna...???
Komma ut i den på riktigt friska luften, slippa  smoggy downtown och spendera en liten stund med en skön och genomsnäll jycke???
Ring mig i sådanna fall:
0735-350772

Inte nog med att allt är sönder hos mina föräldrar, jag har även fått flera hundra extra uppgifter
Kopiera massa viktiga papper
Skicka iväg dessa viktiga papper till olika saker
Köpa frimärken eftersom mamma "hoppsan, behöver man frimärke" helt glömt det

Vattna blommor
Om möjligt klippa gräset

The list goes on...

Någonstans så känns det som om mina föräldrar inte tror
att jag har ett jobb
att jag har ett privatliv
att jag inte har känslor

Jag är den utav två syskon som EJ har körkort... men det tänker vi inte på...

NNÄÄHÄÄ DÅÅ

låt henne sitta på den jävla bussen och låt henne sen promenera i ÖSREGNET till jobb i 20min eftersom man inte kan byta buss....

Men jag ställer ju upp, det gör jag ALLTID.... Alexandra är sådan.. en person som ställer upp och för på sin familj..
Lite sådär överdrivet familjekär kan man väl påstå....

Men fan, just nu kan jag inte hjälpa att känna mig lite sviken... okej nu ljög jag...
Känner mig inte LITE sviken utan MYCKET...

Men GGUUUDDD vilket negativt inlägg, fan så tragisk jag är!!!

Ni får verkligen ursäkta, jag skyller på de få timmars sömn jag fått inatt....

Och jag är förbannad eftersom jag fått ringa upp ett gammalt ragg eller vad man nu ska kalla honom, för att han ska köra mig...
A hade dödat mig..
Han hade i.a.f blivit sur

Men jag kan verkligen inte låta Zeb hålla sig så himla länge!!

Alternativet är ju att be Sandras kille C att för en liten peng, kör ut mig direkt efter jobb imorgon??
Se det positiva i det, att jag får träffa Sandra som jag intre träffat på någon vecka!!!
Min söta Chica!!

Något som jag spelar upp i mitt huvud varje dag är hur min mamma reagerade på när jag frågade henne om vem som tar zeb på dagen så var hon helt förbryllad
-Men gör inte du det?
-Nej, jag jobbar 8 timmar om dagen
- Men inte varje dag väl?
-Jo, det är det som kallas heltid...och med bussar in och hem så kommer det bli mellan 11-12 timmar för honom att hålla sig
- OJ, ja det hade jag inte alls tänkt på
-Nej, jag märker det.. hur ska vi lösa det då?
-Ja, jag hinner inte tänka på det nu. Men han är ju så himla duktig på att hålla sig så det går nog bra..


Jag har lust att skrika och sparka högt & ljudligt







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback