Här går det vilt till

Ännu en i min skara av "Vänner" som ska bytas ut...eller slängas bort snarare

Ska jag berätta lite om vår relation? i korta drag...

Jag var tillsamans med hennes storebror, hon var ett mobboffer och eftersom jag själv varit mobbad så ville jag ta henne under mina vingar, jag umgicks med henne och helt plötsligt så fick hon vänner... hon sa att det var Min förtjänst och det kändes ju bra att det var så...
Jag lärde henne allt jag kunde (Hur kliché det än låter)
Smink
Kläder
och hon tog efter ALLT..... alla "mina" ord, alla meningar som är så typiskt mig och gjorde det till sitt egna...
Jag tyckte det var lite irriterande men eftersom hon är två år yngre än mig och vi inte umgås i samma kretsar så spelar det ingen roll..

Vi umgicks ganska intensivt efter att jag och hennes storebror gjorde slut.. var dag under hela sommaren.. för att sen brytas helt av någon anledning när hon började gymnasiet...

Vi hördes nästan aldrig
Den täta kontakt som vi hade blev allt mindre tät
till slut var där ingen kontakt alls

Jag hann knappt reagera.. jag fick nytt jobb och helt plötsligt så fanns hon inte där längre...

När jag såg att hon var inloggad på MSN så pratade vi och då var hon ALLTID så spydig..
Allt kom att handla om dyra märken för henne, på kläder och ALLT hon gjorde skulle göras till en så stor deal, trots att hennes mamma fortfarande handlade skor och liknande på coop konsum åt henne så var det alla andra det var fel på när man inte la ner 5000 på en jacka av märket burberry..
Tror ni hon själv gick runt i dessa dyra märken??
NNEEEJJJ DÅÅÅÅ
Men ibland kunde det hända att hon minsann fick en jacka för 2,000:- av sina föräldrar i utbyte mot att hon inte fick ett skit mer under några månader....
Men då är man ju verkligen rik och man kan ju verkligen spy så mycket galla över oss vanliga svenssons...

Då blev jag förbannad och sa att jag hellre köper 3 eller 4 jackor för samma summa än köper en märkes jacka för att den sedan, minuten då jag tar på mig den går ur trend och där står man med sin fula burberry jacka från förra säsongen...som man bara var tvungen att ha..

Jag orkade inte mer då hon frågade "Men vet du vem Thomas Burberry är?"
Precis som om jag var helt jävla blåst..
Jag blockerade henne och loggade ut

Jag vet inte vad som gjorde mig mest frustrerad
Att jag kände henne från satart och att hon nu blivit ett monster
ELLER
Att hon kunde vara så ytlig fast hon tydligen själv levde på nästan existensminimum

Nåväl, det gick ett tag och plötsligt så droppade det in fler och fler sms från henne...
Hon hade gjort slut med sin pojkvän som hade sponsrat hennes dyra leverne med
Friis & Company & Mexx väskor & plånböcker

(Sist jag kollade så var det inte speciellt exklusiva märken men visst... fine...)

Då var JAG okej igen, då kunde vi hänga... som vi gjorde när vi båda var vanliga Svenssons

Och jag är så jävla dum i huvudet att jag bara låtsas som om det regnat under detta året och tar henne i min famn igen... Allt är som vanligt.. min söta lilla tjej som jag sett växa upp till en vacker kvinna...

Allt är bra, vi umgås, hon passar min lägenhet.
vi shoppar (Trots att hon bara får studiebidrag)
Jag bjuder henne på fika eftersom hon har dåligt med pengar
Jag köper ett fint armband till henne eftersom jag vet att hon skulle passa utmärkt i det... såsom jag gör...
Och gud ska veta att jag GÄRNA bjuder, mer än gärna men döm mig om jag anser att det är rättvist om man bjuder tillbaka ELLER åtminstonne visar tacksamhet

Det enda jag fick utav den fikan var ett konto minus 250:- (En ganska dyr fika för min lön =P)
(Jag vet att jag gnäller om småpotatis, men bägaren har runnit över!!)

Jag blir bjuden på hennes student, jag köper en fin Friis & company klocka till henne eftersom jag vet att hon älskar det märket och jag gör ett halsband till henne och berättar att hon är den enda i världen som har detta halsbandet och att jag inte tänker göra kopior på detta..(Jag tyckte det var lite gulligt i.a.f)

Någon vecka efter händer det inget, inte ett skit... jag skickar sms för att höra hur det är med henne..
Inget svar
Jag frågar hur det är med hennes pojkvän, plötsligt finns där intresse och hon beklagar sig över hu "Han vill ha henne" men sedan "vill han inte ha henne" och hon vill ha honom men att hon är smart nog att hålla sig borta...
Ni vet hela det där köret...

Sen blir det tyst.. jag skickar flera sms och ringer... när jag väl kommer i konakt med henne så är det samma ytliga vän som sist..

Hon vill verka viktig, hon berättar att hon fått jobb på löneadministrationen.. och om hur bra det är, hur lycklig hon är och hur avundsjuka alla måste vara på henne.. för det är ju knappast någon som har ett sådant bra jobb

Jag skriver tillbaka att jag är glad för hennes skull, jag frågar vad hon jobbar med och tillägger lite kaxigt (För jag vet att du inte sysslar med löner eftersom du tog studenten för 3 månader sen)

Sen frågade jag lite allmänt om hon trivs och berättar uppriktigt att jag saknar henne..

Tillbaka får jag ett spydigt och kort svar
att hon trivs, fast hon vill inte berätta vad hon jobbar med men att det stämmer att det inte är löner...
Hon hoppas hon får stanna lllläääääännnngggeee som hon själv skriver
(Hon skäms nog över vad hon gör där borta men vill verka "viktig" inför alla andra.. lite top secret)

Bra vän man är om man inte ens blir inkluderad i något så roligt och spännande som ett nytt jobb....
Bra att jag fick reda på det... tack

Så nu pissar jag på vår vänskap...
såsom hon så många ggr pissat på vår vänskap tidigare....

Fan, det stinker urin.... nu drar jag!!

Hej!!!

-----------------------------------------------

Skulle hon mot förmodan börja höra av sig igen och vill träffas så vet jag att jag kommer göra det.....
OCH hon kommer förmodligen blåsa mig igen..

Då får jag skylla mig själv

Jag är så dum i huvudet och godtrogen!!

F A N!!!!

Kommentarer
Postat av: Sanni

var hittar du alla dina knäppa kompisar egentligen (mig inkluderat!)? ;)

2007-09-04 @ 22:31:48
Postat av: Alexandra

Fråga mig inte, jag vet inte.. blir helt brydd..=P
Men du är en BRA kompis. inget sådant jävla praktarsle som jag stött på tidigare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback