Lite av vad som pågår

Vi har ingen värme i vår stora lgh. På våra 101kvm har vi hela 14 grader!!!
Kan ni förstå hur JÄVLA kallt vi har det!?
Ni sitter säkert där i ert 20-22gradiga (Detär förbjudet att ha under 20grader i hyresrätter) hus/lgh och myser
Idag fick vi sova med dubbla täcken varav ett duntäcke och ett vanligt vintertäcke

Min arm råkade hamna utanför och när jag vaknade igen kändes det som om jag inte hade en arm alls, den var totalt nedfrusen.

Det var A's uppgift att se till att få det fixat, han var ändå bara hemma och hade all tid i världen.
Eftersom det inte blev något gjort (Surprise) så fick jag skicka ett mycket argt mail till ansvarig.

(Jag undrar varför det är okej att bitcha som ett fån över mail till mig, men när han ska ringa upp för att säga exakt samma sak så blir det så fel och han ger med sig och kommer överens om att det är OK att de kommer om en vecka. DET ÄR INTE OK så jag fick som valigt hoppa in)

Såhär såg mitt första arga mail ut som jag skickade till ansvarig för fastigheten

Alexandra Persson

Trelleborgsgatan 8a

214 35 Malmö

Hem: 0735-350772

Arbete: 040-691 17 05


Hej!

Jag kontaktar Er eftersom vi är helt utan värme på samtliga av våra element trots 2 försök att lufta elementen.

Våra fönster är så pass illa tätade att det känns som om vi har öppet fönster och när vi placerar termometer på fönsterkarmen visar mätaren otroliga 14 grader.


Vi har fått våra element luftade 2ggr på två veckor och ca 30min efter att vaktmästaren lämnar byggnaden är ALLA element kalla (Igen).

Vaktmästaren förklarade även att man inte får lov att ha en grad under 20grader.

Det är tydligt att det inte behövs luftas fler gånger utan att det behövs göras något i pannrummet, trycket är helt enkelt för lågt för att täcka hela fastigheten.

Vi bor på 101kvm och kylan är outhärdlig.


Blir det ingen åtgärd senast imorgon (tisdagen den 13/11) så kräver vi en reducering av hyran från det datum då första felanmälan inkom (3v sedan) tills det att problemet är åtgärdat.


Lämpliga åtgärder vore ju tätning av fönster samt åtgärdning av trycket i pannrummet.



Som Ni säkert förstår så är jag upprörd, det är svårt att återhämta sig efter sjukdom i 14 graders "värme", har vi tur efter att vi tänt alla ljus och värmeljus vi äger så kommer vi upp i hela 16 grader (Detta endast i ett utav rummen, med stängd dörr)


Om Problemet kvarstår så väljer Vi att gå vidare till konsument Malmö då kontakten tydligen ej fungerar mellan hyresvärd och hyresgäst.



Med vänliga hälsningar/Alexandra "som sover med dubbla täcken och vantar" Persson


Nu fick han eld i rumpan och ringde upp mig med ens, han lovade att vaktmästare skulle återkomma till mig och säga när han kunde komma övver (A var nämligen hemma HELA dagen). Han ringde ALDRIG mig utan ringde A som fegade ur och gick med på det urusla förslaget att vänta en vecka.

Eftersom vi fortfarande intehade värme när jag kom hem skickade jag idag (14/11) ännu ett mail.
Jag hade bestämt mig!

Alexandra Persson
Trelleborgsgatan 8a
214 35 Malmö
040-691 17 05
0735-350772


Hej!
Tack för Ert samtal igår (13/11)


Jag måste dessvärre meddela att problemet ännu inte fått en lösning, och att vi nu har ännu kyligare i vår lgh.


Vi fick besked av vaktmästaren att de inte hade tid att göra något åt det igår (Tisdagen den 13/11).
Jag anser själv att detta inte handlar om att ha tid, utan något vi betalar för och därför KRÄVER att det ska fungera.

Eftersom vaktmästaren inte kunde komma på tisdagen så bokade han tid på Fredag (16/11) kl: 10,00.


Då detta är helt oacceptabelt, samt att vi varit utan värme i 4v (Sedan första felanmälan) så kommer vi (Som förklarat tidigare) att ta ärendet vidare till Konsument Malmö för att kräva en återbetalning av hyran eftersom att det i kontraktet för hyresrätten tydligt står att värme SKALL ingå.

Vi har heltidsarbete både jag och min sambo och vi hade endast möjlighet att stanna hemma Måndag(Då första felanmälan inkom) & Tisdag och under dessa två dagar blev ändå ingenting gjort åt vårt problem.


Vi har fortsatt mellan 14-16 grader.


Med vänliga hälsningar/Alexandra Persson


Ca 3min EFTER att jag skickat iväg detta mail så ringer han upp mig(Det lönar sig att vara en bitch ibland)
Han förklarar att vaktmästaren påstår att han hade erbjudit sig att komma över men att vi hade nekat.
Jag förklarar för honom att det är helt absurdt jag förklarar också att vi är VÄLDIGT angelägna om att få värme i hushållet och att det skulle vara helt befängt om vi hade tackat nej till en tid.
Han förklarar att vi VISST hade tackat nej och att VI hade erbjudit att han kunde komma på fredag.
Jag blir förbannad och undrar om han tror att jag tycker om att sitta och skriva arga mail för att sedan NEKA hjälp när jag blir erbjuden? samt förklarar att min sambo var hemma 24h igår.
Jag förklarar att vaktmästaren hade sagt att han inte hade tid igår, vilket han starkt betvivlar.

Jag KRÄVER en omedelbar åtgärd och han hälsar att han ska be vår vaktmästare ringa oss.

Två sekunder senare ringer vaktmästaren och förklarar att han inte hade tid igår (PRECIS SOM JAG SA) och att min sambo hade gått med på att vi skulle få hjälp på fredag(Jävla sambo).
Jag förklarar att det inte är acceptabelt att vi ska beöva vänta så länge och KRÄVER att han löser problemet SENAST IMORGON.
Han gnäller och säger att han har fullt, jag förklarar med arg ton att det dessvärre inte är mitt problem och kräver en lösning.
Efter mycket gnäll om att han hade 52 anmälningar och han verkligen ninte kunde på morgonen.
Så säger han "Jag ska ringa en underentreprenör som kommer och fixar, självklart ska ni inte behöva bo utan värme"

YES
Alex 1 - Akelius 0

Så nu sitter jag här och väntar på att "Underentreprenören" ska ringa mig.
Har han inte ringt innan 12,00  så blir jag tvungen att ta fram mitt arga jag IGEN.

Kommentarer
Postat av: Sanni

Du är min idol! :)

2007-11-14 @ 17:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback