Movie Review

Talladega nights- the ballad of Ricky bobby
Filmen handlar om Ricky bobby, en racerförare som verkar vara lite bakom flötet...
han är en riktig "country boy" som vuxit upp utan pappa. han har en bästa kompis som följer honom livet igenom... de har ett ordspråk som används konstans i filmen "shake and bake"...... inte en jävel förstår vad detta betyder och är bara ett stort irritationsmoment genom hela filmens gång...
20 minuter in i filmen sneglar jag på pojkvän och jag ser att han tittar på mig... vad är det för skit vi tittar på??

Will Ferell som annars är totalt lysande och får mig att garva läppen av mig vid otaliga tillfällen är inge vidare i filmen.. skådespeleriet från samtliga aktörer är lysande men historien faller platt för mig.... där finns inget som är humoristiskt.. Då Will själv haft ett finger med i skapandet så blir det inte alls vad man förväntat sig...han är ju så bra annars!

Jag ser gärna hans filmer om och om igen, the anchorman, old school, the ELF, Zoolader och många fler... men denna?
Jag skulle ALDRIG se talladega nights mer än 1 gång.. det är behagligare att luta sig tillbaka, lägga huvudet på sne och lyssna...

(Zoolander är också lite av ett frågetecken hos mig men den är bättre än Talladega nights)


2/10 poäng
image328


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback