Flushed away och andra recensioner

FILM ~FLUSHED AWAY:
Såg Flushed Away hemma i veckan, en söt tecknad film med min favorit wolverine (Hugh jackman) som hade huvudrollen. det kändes kontisgt att höra honom i en sådan röst och främst i en sådan kropp! en liten mus, kropp.. well well tillbaka till filmen... roddy blir nerspolad i toaletten av någon råtta som tagit över hans mattes hem(människorna är på semester) han åker igenom kloaken och hamnar i massa trubbel..
en vanlig disney historia
Pojke träffar flicka, pojke måste hem, pojke inser att han älskar flickan, pojke åker tillbaka och de lever lyckliga i alla sina dagar.. SLUT!
6/10 poäng(Ett extra poäng bara för att Mr. wolverine var med)

image305

MAT ~LAX KÖTTBULLAR
En väldigt skeptisk Alexia stod igår och stekte upp den nya uppfinningen "Lax-köttbullar" hon tittade tveksamt och fränade åt den vanliga men dock ovanliga laxlukten som trängde igenom hennes näsborrar.
Med ytterst försiktighet så smakade hon dem på sin lunch idag och insåg att de var gott! OTROLIGT gott t.o.m.. så enkelt. ner i stekpannan röra om två ggr på 10minuter och voila!
färdiga fina köttbullar fyllda med god omega-3!!
Inga vanliga köttbullar som är fullpackade med socker och onödigt tjohejs utan ren fisk.
9/10 poäng

FILM ~NIGHT AT THE MUSEUM
Ben stiller i huvudrollen. Vad jag trodde skulle bli en "lagom rolig" film att slappa till visade sig vara en utav de bästa filmer jag sett på ett tag. Filmer var galet bra gjord och djuren förde sig exakt som de ska, nu är jag ingen vetenskapsman om djurens anatomi men det såg bra ut i mina ögon.
Det var spännande för gammal som ung när historiken i museet kom till liv om natten.
Självklart utlöstes tumult och allt som inte får hända, händer... överraskning va?
Ben stiller har en son, som ser ner på honom, hans X ser ner på honom och alla verkar tycka att han är en mes som bara driftar runt i livet. han vill såklart bevisa dem fel och det är därigenom han får jobbet som "night guard" på museet...
Den är som sagt väldigt bra & rolig och jag tycker ni ska se den!
10/10 poäng


image306




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback