Begravning & annat Dumt

På fredag så är det morfars begravning..

Jag ska klippa mig idag(onsdag), det var inte ens en månad sedan jag klippte mig sist, vad har hänt?
det är min lugg, jag har skaffat lugg och den växer som ogräs! isch...

Så jag fick akut-boka tid hos söta Lilian för en klippning, hon kan mitt hår bäst så jag anpassar mig gärna efter hennes schema vilket också gör att jag inte har tid förän efter hon har stängt salongen... well well det är lika bra för sen kommer ju student och grejer också...

Tillbaka till begravning, jag har tydligen en AS-stor släkt i värmland, gigantisk till och med... värsta baby-boomen i hela vår släkt där uppe.... en del kommer ner och jag har aldirg träffat dem.. så min lilla släkt som består av familj, moster & mormor kommer nu utökas med ytterligare 10 pers minst... det känns både spännande och jobbigt...
jobbigt med tanke på under vilka omständigheter man ses...

Nog om det... det är deppigt nog som det är!

Det ska bli skönt med lite ledig tid nu framöver, är ju inte ledig mer än någon annan men det ska bli skönt lik förbannat!

Torsdag, Fredag, Lörda & söndag! wiihoo

Min söta Tös Frida lämnar mig!! helt brutalt bara tar sitt pick och pack och lyfter!
Hon säger upp lägenhet, säger upp jobb och säger upp gammla äckliga pojkvänner... och flyr.. eller drar om så vill sägas mot nya höjder.. ett liv i fest är vad som väntas på ön vid namn Ayia Napa... Hon har gjort det flera sommrar i rad och denna sommarn ska inte vara annorlund... Singel och "ny" så drar hon ner med endast en flygbiljett och inget tak över huvudet.. planen är klar.. jobba & hitta ett billigt boende är det som står på listan, sen HUR detta ska gå till är ännu lite oklart, men Frida är en "go getter" så hon har ställt in siktet på vad hon vill ha!
Fy för tusan så kul hon kommer ha, hade jag varit singel så hade jag också! det är ju bara att "säga upp sig"... right?.... bara? Äsch.... who am i kidding? jag är alldeles för trygg för att göra något sådant... jag HAR blivit alldeles för trygg, hade ni träffat mig för ett år sedan hade det varit andra bullar, fy för i helvete för att jag ska uttrycka mig milt.. men jag trivs faktiskt med det jag har idag, visst där har varit vilda fester på senare tiden också men livet handlar inte bara om fest och så länge jag kan mixa allting så trivs jag.. och det är just vad jag gör nu... trivs... i min fina lägenhet med min fina pojkvän och mina fina vänner så lever jag livet....på ett annat vis
ett helt annat liv än Frida men trots allt ett liv... Underbart!

Gonna miss You "Honey-Pie"

Det finns onekligen många vägar att välja, ibland så väljer du dem omedvetet för det är trots allt så att varje val du gör kommer styra dig i en riktning i "livet"...

Ibland tar livet oanade riktningar

Fy tusan vad djupt detta blev, inte alls likt mig... sedär en annan sida av mig...

Voila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback