Helgens Recension

Fredag:  Jag hämtade upp chazz och tog med honom upp... han var som vanligt stirrig och skulle lukta på allting. han är så jäkla stor och han går tungt på våra trägolv. A och jag bestämde oss för att käka kebab. vi tog med oss vovven ut och gick en Lååånnnggg runda. först gick vi till gymmet hos Sandra så hon fick hälsa på honom. sen gick vi vidare till apoteket för att köpa öronproppar. sist vi hade Chazz så promenixade han runt i lägenheten med sina elefantfötter HELA natten och vi kunde inte sova... vi gick vidare längs bergsgatan och ut från en affär travar tre män av utländsk bakgrund ut. de blir jätte rädda för chazz och ställer sig uppmot väggen med händerna i luften och säger: Eyy kompis, kompis.
hahah tror ni de haft ett nära möte med en polishund tidigare?
Samma sak gällde när vi gick förbi KB kön. där stod en massa 12-14 åringar och skulle in på något. hela kön flyttade sig närmre väggen när vi kom.. jag kände mig helt lugn när jag hade honom med mig. På kvällen så kom jag på den underbara idéen att lägga filtar på golvet så att hans klor inte skulla låta så mycket och att han kunde få ett mjukt underlag...
det hjälpte och vi behövde inte sova med öronproppar alls... gottis

Lördag: A jobbade och jag skulle iväg med sandra till kattmässan. jag skulle springa ner och slänga lite sopor och då hör man hur chazz sätter igång och skäller. hela huset skakade och jag visste redan då att jag inte kunde lämna honom ensam. så mycket skit jag skulle fått från mina grannar. jag fick snällt tacka nej till sandra och vi bestämde oss för att höras senare.. vilket vi inte gjorde av någon anledning. Jag städade och möblerade om sammtidigt som chazz gick runt benen på mig, efter ett tag gav jag upp. han gjorde arbetet dubbelt så svårt. jag lagade mat till A och det var faktiskt den godaste natchos tallriken som mött våra läppar.. mums!!!

Söndag:  Eftersom vi skulle ha kalas på söndagen så var vi som vanligt sent ute och dåligt planerat.. vi hade olyckligtvis bokat in en lgh-visning som vi bara var tvungna att gå på. vi fick ju ta med oss chazz i bilen eftersom han inte kunde vara själv. Drygare vovve får man leta efter. han är stor och får knappt plats i baksätet på vår väldigt stora saab. han slemmade och dreglade och for rut i baksätet som en skållad iller... vi klev av vid visningen och jag höll alla mina tummar och tår för att han inte skulle börja skälla när vi kom utom synhåll. det gjorde han inte..så skönt! tror han var fullt upptagen med att kolla på allt som hände runtomkring.. lilla asset...
Vi var färdiga med visningen och totalt förälskade.. fan att den ligger i oxie.. bajs bajs bajs....
Vi åkte direkt till willys och handlade inför kalaset... vi tog den kön som var minst och nog fan tog det längst tid också!! jag fattar inte hur vi ALLTID lyckas pricka den kassan som är sämst! den första kunde inte hitta sina pengar och den andra förstod inte eller vägrade förstå att "max 2 per hushåll" verkligen betyder "max 2 per hushåll" och försökte förhandla med henne
Kund: men hallå kolla här om jag går in och köper mjölk då kan jag komma och köpa okej va?
Kassörskan: Tyvärr så kan du INTE köpa utav mig jag får bara lov att sälja 2 till dig billigt, resten får gå på ordinarie pris..
Kund: okej okej, jag gå ut och lämna saker, komma in en gång till och köpa
Kassörskan: du kan inte köpa av mig, då får du köpa till ordinariepris
Kund: okej men jag köpa till kompis
Kassörskan: ja men du kan INTE köpa det av mig, du måste förstå jag får BARA lov att sälja  2 per person som kommer, inte fler. då får du köpa av någon annan.
Kund: jag har ju mina varor här, jag köpa till kompis okej! jag köpa mjölk sen komma tillbaka och köpa resten?

Och sådär höll det på i evigheter. jag och A bara stirrade på varandra och förundrades över att han ens orkade köpslå med Willys stormarknad....
Vi kom därifrån efter 35minuter! herregud vilken seg kö!
Vi kom hem och satte igång allting....
Det blev perfekt folk umgicks och hade trevligt. vi käkade ostbricka och sen så gjorde jag en ny tårta som faktiskt var väldigt poppis =) wiihoo...
Jag tyckte att alla de "äldre" i gänget skulla få prova att röka vattenpipa.. alla var väldigt spända och det gjordes skämt till vänster och höger om hur stenade vi skulle bli...
Jag tog in den och alla frick prova. vi enades om att man visst inte blev hög och alla tyckte det var gott...
Min moster skulle t.o.m köpa en... roligt...
Chazz blev hämtad av sin husse och jag och A spenderade resten av kvällen med att titta på Indiana Jones och läsa våra nya böcker.. en lugn och lagom bra avslutning på helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback