Det Kultiverade Livet......

jag saknar det.. jag gick alltid på en massa stohej under min gymnasietid.. vi fick alltid rabatterade priser i vår teatergrupp och även genom skolan. jag var och såg allt från Hair, livet med en idiot till Miss Saigon och Blatten (eller vad den nu hette) massor med olika föreställningar.. den ena bättre än den andra...

Livet med en idiot var en opera och den var fruktansvärd.. den berörde en på djupet och var så bra gjord.. det var inte det lättaste att höra vad de sa/sjöng men själv handlingen gjorde att man förstod.

Miss Saigon Var den första musikalen jag sett någonsin (live) jag blev hänförd av det otroliga scenarbetet och koreografin var verkligen något utöver det bästa..  jag var därefter hooked

Svartskallen(Tror jag nog den hette) handlade om en svensk tjej som vill vara tillsamans med en invandrare som egentligen var homosexuell och kör i en annan kille som i sin tur var kär i tjejen vars m,amma satt i permobil och hennes man porrsurfade på internet under namnet "permobil betäckaren" och därigenom hade blvit kär i en tjej som sedan visade sig vara hans egen fru som också fanns med på sidan.. bla bla bla.. ni förstår kanske hur invecklad den var..

Hair var något utöver det vanliga. min andra musikal. Den spelades upp i en skabbig lokal i frihamnen.. men gud så underbar den var.. det är något jag skulel kunna se om och om igen!!

Nåja det var egentligen inte alls detta jag skulle skriva om utan jag har lite annat som jag skulle vilja se som kommer till malmö inom en snar framtid.

Cats- the musical ännu en musikal den kommer i september först men detta är något jag måste, måste se!!! biljetten kostar 550:- och jatg tänker definitivt boka en.. det är ju kult!

Chicago-
också en kult grej!

Macy Gray- Älskar hennes musik så jag måste gå på hennes konsert.. inte själv såklart
image213

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback