När man minst Anar det!

Jag sitter vid mitt skrivbord som vanligt och in kommer killen från Herr Björkmans entrémattor som ska byta mattorna i lokalen, detta händer någon gång i månaden, jag tittar upp för att hälsa och sedan tillbaka till arbetet.
Men inte denna gången, denna gången måste jag titat en extra gång på killen och han gör samma sak!

Det är Jesper, en gammal flamma från skoltiden på gymnasiet.
- Hej jobbar du här!? säger han och ger mig en kram
- Ehh, ja det gör jag. det verkar vara varm ute. säger jag som fick svett över hela mig.
- hehe, jaaa.. säger han och tar lite avstånd

Det blir lite halv stelt och jag frågar om han fortfarande pluggar och han säger nej
- Aha så du är arbetslös?
- Nej jag börjar plugga till hösten igen.

Men är inte det lite samma sak? det var nog underförstått att det var så jag menade, med syftande på att han tagit examen. nåja skit samma..

Sen pratade vi lite till om allt möjligt

Vad jag ville komma fram till var att världen är förbaskat liten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback