Frånvarande

Det händer så galet mycket nu, i mitt och mina vänner liv.. men det är kul.. full fart ska det bara!
Fast det gör ju såklart att bloggen blir lite lidande, bara lite....

Ska jag dra igenom lite av vad som händer här då?

Självklart är det USA-resan som ligger på plakatet hos mig, massor att fixa och lämpligt nog så gick min digitalkamera sönder som jag skrev om tidigare, vi köpte en ny i lördags och den är jag så nöjd med!
Vi har köpt vårt medicinföråd så det saknas bara imodium plus sen är vi helt färdiga!
Lämpligt nog så måste vi byta hotell en utav dagarna där eftersom vi måste boka en transfer till Las vegas som kommer resultera i dryra taxi-kostnader, så det bästa är att boka av det första hotellet för att flytta fram den bokningen tills vi kommer från San Diego och boka om ett nytt hotell som ligger i närheten av vår busshållsplats.

Bla bla bla... massor att göra.

Min älskade Sambo har haft en enda uppgift under denna usa-planeringen och det är att boka hyrbil.. tror ni han gjort det? NÄÄÄEE... människan är så ofattbart rädd för att ringa deras kontor, han måste tycka det är så otroligt pinsamt att prata engelska för han tror att det räcker med att skicka ett mail och sedan vänta två veckor på att de ska svara när de med största sannolikhet inte kommer göra det eftersom de har bättre saker för sig. visst dålig service det håller jag med om MEN då tar man tag i telefonen och slår de en signal istället!!!

Nu när vi ska avboka vårt hotell så tyckte jag att Pojkvän kunde ringa och avboka och boka om! tror du inte man får detta svar: Kan vi inte börja med att skicka ett mail och se om de svarar??

Bahh jag blir så irriterad på detta! själv sitter jag och ringer överallt och t.o.m till nya zealand utan att ens får ett tack av någon. medan han drar ut in i det sista(Vilket resulterar i att vi kanske inte får någon bil alls) eftersom han är så jäkla rädd för att prata engelska (Omi god)

Jag var bara tvungen att kräka ur mig lite, tack för det!

Nu tillbaka till annat!

Sandra har kommit iordning i sin lägenhet (Jag komme ri veckan, typ imorgon om hon inte jobbar)
Henke har köpt en lägenhet på ellstorp (Visste inte att han var gjort utav pengar)
Frida har det bra på ayia napa och det finns sjukligt mycket bildbevis på detta.. oj oj
Min syster är i kroatien och skickade ett underbart mms (ni vet ett sådant med turkost hav och vita stränder), är så äckligt avundsjuk så jag vet inte vart jag ska ta vägen

Nu tilbaka till MIG!
På Fredag (Midsommarafton) ska jag sitta hus/Hundvakt åt mina päron i bara, jag har inga som helst planer på midsommar men jag vet att Emma kommer över, förmodligen blir det lite grillning och ett par coctails i vad som vi kan hoppas är sol!
Jag ska se om det finns lite annat folk som är sugna på att komma över på lite mys, orkar inte göra något avancerat så det blir väl knytis...

söndag ska ska jag fira min födelsedag (Fyller år den 27juni, men då åker jag till usa så det är väl inte så lämpligt, plus att det är en onsdag) så då kommer familjen plus några få vänner och firar med mig, jag vet inte riktigt vad jag ska servera med det blir tappas av något slag, så mycket vet jag... och efterätt? det vet jag dock inte ännu men jag har mina funderingar.

Jag ber om fint väder på söndag så vi kan sitta ute och slipper trängas inne

..... det var nog allt??

Just det, plus att jag hoppas att alla kan komma...

Plus att jag har stolar så det räcker....

Och att jag får fina presenter... tack... det var allt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback