Säkerhetskontrollen i Köpenhamn

Den dagen vi skulle flyga till USA så flög vi från CPH (Kastrup) vilket fungerar fint för oss, istället för att ta oss uppåt landet när vi bara har 30minuter till DK. I vilket fall som helst så gick allting bra, vi checkade in själva via deras datorer och sedan gick vi mot säkerhetskontrollen, jag visste att jag hade en stor flaska vatten i min väska och tänkte på att jag skulle slänga den innan vi gick genom säkerhetskontrollen. Självklart så glömde jag min vattenflska och passerade säkerhetskontrollen utan några som helst hinder, när jag sätter mig i vänthallen öppnar jag min handväska och till min fasa så ser jag flaskan som ligger där i. Det hade ju kunnat vara bensin eller tändvätska för allt vad de vet!!!!!
Vi blev livrädda och självklart kom tanken upp
"Om vi kan få med oss en liter vatten utan att de reagerar på röntgenbilderna, tänk då vad andra kan få med sig!!!???
image362

image363

Till något helt annat:
 Vi har fått två nya tjejer på jobb, verkar vara riktigt trevliga töser.
Jag har mest pratat med den ena än så länge och hon verkar vara toppen, ett år yngre än mig.

Och vad är oddsen på att vi ska få in en tjej med samma namn som mig? 

Kommentarer
Postat av: Miia

Förmodar att ni åkte via London eftersom ni stannade i otrevliga därpå vägen hem*ler* Själv åkte vi via Amsterdam o där var säkerhetskontrollen maximal, tom min lilla skvätt handkräm som gått igenom LAX kontroller stoppades...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback