Min värld kommer förändras...

Rubriken är ju aningen Dramatisk, men låt mig berätta om mina planer i.a.f.


Igår morse så väcks jag av att personen som ligger brevid mig flyger upp ur sängen, han är hysterisk och SKRIKER att klockan är 07:15, jag är yrvaken men förstår att han måste ha försovit sig eftersom han börjar 06:45 Alltså har han försovit sig i 30min (Snabb huvudräkning, jag är bäst!) Han flyger runt och smäller i dörrar, klampar med sina gigantiska ELEFANTFÖTTER i träparketten och är allmänt stressad.
Där ligger jag, kvar i sängen och ska inte upp förän 08:15, jag har en timme till godo.
En timmes god sömn att ta ut men tvingas ligga och lyssna på hur han far runt utanför dörren.

Bara för att man klampar runt hårt på golvet och smäller i köksluckor så betyder inte det att man är mindre försenad!!!!

Därför bestämde sig pojkvännen för att han skulle köpa en väckarklocka, eftersom det ALDRIG skulle behöva hända igen, att han försover sig!
Han hittade en super spejsad bred väckarklocka. digtala gröna bokstäver och ramen runt om klockan lycker också i neongrönt.
Den har en "touch snooze" vilket betyder att man aldrig kan "råka" stänga av alarmet i sömnen utan den snoozar vid berörning. Värsta manniken! A tyckte det skulel bli jätte mysigt att vakna till musik. Så nu blir man tvungen att vakna till ljuv musik på lördags & söndagsmornarna.
Inte nog med det, jag kommer säkerligen få vakna upp till "Favorit" ni vet kanalen där de spelar svenska hits, Pojkvän tycker om det, Jag avskyr han som sjöng i gyllene tider, han med håret!! vad heter han nu igen???!! Peter?? Per??
Jag kan inte begripa mig på hans texter

"Jag satt i en taxi i juni, jag behövde en skatt som skulle bli en överraskning i mina händer"

Vad i helvete menar han med det!!!?????

Nämde jag att den Är Neongrön och lyser som solen själv?! Där försvann mitt mysiga mörker..
-------------------------------------------------------------------------

Nåja nog om det, tillbaka till MIG. Jag skulle ju hitta en jacka igår hade jag tänkt, vilket jag INTE gjorde.
Mobilia är en miss att åka till när man ska hitta shyssta jackor.
Jag var bara inne på H&M och Vero Moda och chockades över vilket utbud de hade, de hade redan börjat förbereda sig inför vintern med tjocka jackor i ylle och ull.
Nej tack! jag letar efter något tunnt som man möjligtvis kan få plats med en tjockare kofta under.
Jag får kika vidare helt enkelt.

Men tro inte att jag gick därifrån tomhänt! Det är mig vi pratar om, jag fick med mig en "Über vas" från Lagerhaus, en snygg chockrosa gigantisk glasvas, den är läcker som få (Lovar att ta en bild) och en mugg till våra tandborstar(Av allt i hela butiken så kommer jag därifrån med en mugg??!) Väl där inne så berättar jag för A att jag vill möblera om och att jag tyckt att vårt arrangemang "so far" är rätt rörigt och han tyckte samma!!

Dagens fråga blir då: Varför har vi tyckt det så länge utan att någon av oss yttrat något?

Igår är vi kom hem så var vi glada i Hågen och redo att förändra vår lägenhet till det bättre.
Vi tog papper och penna och gick runt i varje rum, där kollade vi på hur vi ville ha det och bestämde oss även för vilka möbler vi skulle sälja. Vi skissade på hur vi skulle ha det efteråt och det är en klar förbättring!!
Vi var båda helt hypade igår när vi gick till sängs och vi pratade om vad vi skulle köpa och hur vi skulle möblera om.

Jag insåg direkt att jag Älskar att A är lika shopping galen som jag är!!!

Så vi fick ihop en hel lista av saker som vi kan göra oss av med. =)

* Svart låg skänk (ÄRVE GODS)
* Vit soffa med Rotting ram (Härliga Hem, tror jag)
* Bord Lack i björk med förvarings skiva (IKEA)
* Två Bordslampor lampor som är importerade från Vietnam
* En förvaringslåda i flätad trä (Inspira)
* STOR fotölj med tillhörande STOR fotpall (Någon designer på davids hall)
* Soffa i vinröd Mocca
* Två Stora fotöljer i vinrött (Ni vet sådanna Joey & Chandler har i vänner)
* Mediaförvaring i Ek (IKEA)
* Gardiner
* Blandad Konst
* En rund Pidestal i Ek (Fått av A's Bror)

DET var nog alles?? En hel del tycker jag och det så skönt att bli av med allting.
Jag tror vi alla behöver göra en riktig rensning då och då!

Så nu ska man bara ta bilder på allting och lägga ut på nätet.
Där finns kanske en lycklig själ som tycker om våra saker, vi gör ju det :)

Och blir vi inte av med det så får Sopstationen, Myrorna eller Lions komma och hämta det som blir över =)

Så i helgen, förutom att vi kommer sitta hundvakt till Micke & Molly Lör-sön så ska vi åka ut till mina föräldrar och hämta ångtvätten. 
Nu kanske ni tycker att det låter som värsta industrimaskinen men så är inte fallet, det är en Liten dammsugare som man fyller med vatten och sen får den stå och puttra ett litet tag så det blir varmt och sedan är det klart att köra. 
Det verkar rätt enkelt men vi får väl se, klarar min pappa av det så är det nog inga problem haha! 

Det kan nog uppskattas av köpare att få tvättade saker, inte ofta man kan skryta med att Soffan nyligen är ångtvättad.
Det kanske man ska skriva i Annonsen??

Nåväl, nu har jag skrivit en hel novell och jag förstår om ni inte orkat läsa igenom hela, men har ni kommit ända hit så ska ni verkligen ha cred för det.

Tummen upp tjejer!!
image426

Shit vilken Sjuk tumme!!
Den har jag spelat mycket Nintendo med kan jag lova!

// Dramaqueen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback